ملخص الجهاز:
"در بازار تلفنهای همراه نیز شرکت اریکسون از شرکت نوکیا که در مقام اول این بازار قرار دارد،بیشتر و بیشتر عقب میماند.
امسال در سرتاسر جهان تقریبا 200 میلیون تلفن همراه به فروش میرسد،در سال 2005 این تعداد به یک میلیارد خواهد رسید که این بازار رو به رشد توسط سه شرکت کنترل (به تصویر صفحه مراجعه شود) میشود:نوکیا(صاحب 25%بازار)موتورولا (21%)و(اریکسون 61%)،البته تصمیم اریکسون برای پاگذاشتن به این بازار عظیم، تصمیم درستی بوده است.
«نوکیا»نامی بود که تا چند سال پیش همه فکر میکردند،نام یک شرکت ژاپنی سازنده کالاهای ارزان قیمت است، ولی نوکیا مبدل به مشهورترین مارک غیر آمریکایی در جهان شده است.
60% میزان کل فروش 25 میلیارد مارکی شرکت نوکیا به تلفنهای همراه مربوط میشود و هر سال این نسبت در حال افزایش است.
اینها مذکر هستند و به فنآوری علاقه دارند و به نتایج بدست آمده از این دو روش تبلیغ، این گونه است:«در فهرست مارکهای مشهور اریکسون مقام هفدهم جهان را دارد که مسلما مقام بدی نیست.
اریکسون نیز در این میان طبقهبندی خاص خودش را تدارک دیده است که پنج گروه از مصرفکنندگان تلفنهای همراه را از یکدیگر متمایز میسازد.
نوکیا از لحاظ فنی نیز جلوتر است: فنلاندیها از دو سال پیش با مدل 9000 Communicator اولین تلفن همراه با قابلیت استفاده در اینترنت را به بازار ارائه دادند.
هرچه باشد بیش از نیمی از 104 هزار کارکنان اریکسون جوانتر از 35 سال هستند و در گزارش کار این شرکت نیز با غرور تمام به این مسأله اشاره شده است."