خلاصة:
هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه ی اخلاق حرفه ای معلم با اجتماعی شدن دانش آموزان ( کلاس ششم )
شهر شبانکاره است . بر همین اساس ،٢٨معلم کلاس ششم شهر شبانکاره و تعداد ٣٠٧ دانش آموز کلاس
ششم ١٧١ نفردر سال تحصیلی ١٤٠١-١٤٠٢با استفاده از فرمول کوکران انتخاب شدند.برای جمع آوری
اطلاعات از پرسش نامه ی اخلاق حرفه ای (کادویز٢٠٠٢)وپرسش نامه اجتماعی شدن (محقق ساخته )
استفاده شد که پس از جمع آوری و تلخیص داده ها با استفاده از نرم افزارهای اس پی اس اس واسمارت پی ال
اس از طریق شاخص های توصیفی و آمار استنباطی به تجزیه تحلیل داده ها پرداخته شد.
نتایج نشان داد که بین اخلاق حرفه ای معلم و اجتماعی شدن دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد..در
نهایت ،سایر شواهد نشان دهنده ی وجود رابطه بین اخلاق حرفه ای و سلامت سازمانی میباشد.
ملخص الجهاز:
از آن جا که مقدار عدد معني داري برابر با ١٢/٢٤ و از ١/٩٦ بزرگتر است ، در سطح ٩٥ درصد فرضيه فرعي دوم تأييد ميگردد و ميتوان گفت بينصادق بودن و اجتماعي شدن دانش آموزان رابطه مثبت و معناداري وجود داردو ميزان ضريب رگرسيون در حالت استاندارد٠/٢٦٠ مي باشد.
از آن جا که مقدار عدد معني داري برابر با ٤/٧٥ از ١/٩٦ بزرگتر است ، در سطح ٩٥ درصد فرضيه فرعي پنجم تأييد ميگردد و ميتوان گفت بين برتري جويي و رقابت طلبي و اجتماعي شدن دانش آموزان رابطه مثبت و معناداري وجود دارد و ضريب رگرسيون در حالت استاندارد٠/١٠٣ ميباشد.
از آن جا که مقدار عدد معني داري برابر با ٥/٨٩ از ١/٩٦ بزرگتر است ، در سطح ٩٥ درصد فرضيه فرعي ششم تأييد ميگردد و ميتوان گفت بين احترام به ديگران و اجتماعي شدن دانش آموزان رابطه مثبت و معناداري وجود دارد و ضريب رگرسيون در حالت استاندارد٠/١٦٠ ميباشد.
از آن جا که مقدار عدد معني داري برابر با ٧/٧٠ از ١/٩٦ بزرگتر است ، در سطح ٩٥ درصد فرضيه فرعي هفتم تأييد ميگردد و ميتوان گفت بين همدردي با ديگران و اجتماعي شدن دانش آموزان رابطه مثبت و معناداري وجود دارد و ضريب رگرسيون در حالت استاندارد٠/١٥٥ ميباشد.
از آن جا که مقدار عدد معني داري برابر با ٩/٣٩ از ١/٩٦ بزرگتر است ، در سطح ٩٥ درصد فرضيه فرعي هشتم تأييد ميگردد و ميتوان گفت بين رعايت و احترام نسبت به ارزشهاوهنجارهاي اجتماعي و اجتماعي شدن دانش آموزان رابطه مثبت و معناداري وجود دارد و ضريب رگرسيون در حالت استاندارد٠/١٩٦ مي - باشد.