ملخص الجهاز:
"معرفی کتابهای جدید شناسایی و طبقهبندی تجربیات شرکتها در توسعه کسب و کار الکترونیکی تهیهکنندگان:دکتر سعید فتحی،علیرضا تمیزی،سمیه وفایی انتشارات:مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی توسعه تجارت الکترونیکی یکی از مهمترین الزاماتی استکه همراهی با کاروان تجارت جهانی گسترش مؤثر آن در داخل کشورهای درحال توسعه را به وجود آورده است.
اسناد حقوقی سازمان جهانی تجارت نتایج مذاکرات تجاری چندجانبه دور اروگوئه تألیف:سازمان جهانی تجارت انتشارات:مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی با گذشت بیشاز یک دهه از زمان تأسیس سازمان جهانی تجارت شمار اعضای آن به 051 دولت رسیده که بیشاز 59 درصد تجارت جهانی را در اختیار دارند و 82 دولت و از جمله ایران نیز در مسیر عضویت این سازمان قرار گرفتهاند.
به موازات گسترش قلمروی قواعد و شمار اعضای سازمان،نقش و تأثیر کشورهای درحال توسعه نیز در این سازمان تحولی شگرفت یافته است تا آنجا که دور جدید مذاکرات تجاری که هفت سال پساز پایان دور اروگوئه آغاز شده،دور توسعه نام گرفته است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) شناسایی بخشهای پویا در تجارت جهانی و موقعیت ایران در آن بخشها تهیهکنندگان:حسن ولیبیگی،سمیه صفری انتشارات:مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی حرکت بهسوی اقتصاد بدون اتکاء به درآمدهای حاصل از صدور نفت و دستیابی به جهش در صادرات غیرنفتی در دنیای امروز که رقابت در صحنه بین الملل فشردهتر شده و عرضهکنندگان کالاها و خدمات به تمام ابزارهای نوین بازاریابی مجهز هستند،کاری بس دشوار است و نیازمند همسویی اقتصاد ملی با تحولات جهانی میباشد."