ملخص الجهاز:
گزارشهای داخلی نتیجهگرایی ضرورتی برای پایداری سازمانها به همان اندازه که محصول خوب برای مشتریان اهمیت دارد توجه به خواستهها و برخورد مناسب با آنها به منزله امری موثر و راهگشا مطرح است به همین دلیل مدیریت کیفیت در واحدهای خدماتی عاملی تعیینکننده برای موفقیت سازمانها به شمار میآید.
تحقق کیفیت نیازمند تعهد نسبت به اصول کیفیت در تمامی سطوح شرکت است و برای حفظ آن باید به بازنگری مداوم و بهبود سیستم مدیریت کیفیت با استفاده از بازخوردهای برگرفته از نظریات مشتریان پیوسته مدنظر باشد.
وی در بخشی از مقاله خود گفت:جهان در حالگذار به سوی مرزهای نوینی از توسعه در حرکت است پس باید به مدیریت اقتصادی و اجتماعی کشور،متفاوت از گذشته نگریست و چشماندازی جدید و متناسب با زمان و شرایط متحول جهانی ترسیم نمود.
اما شرکتهایی که رشد مییابند با شرکتهای در حال نابودی،تفاوتهایی دارند و تفاوتشان در این است که شرکتهایی که رهسپار تعالی هستند با واقعیتهای ناخوشایند روبرو میشوند تا ببینند چه گامهایی را باید با شتاب بردارند اما خواستههای شرکتهای درحال نابودی زودگذر میباشند و به جای روبرو شدن با واقعیات ناخوشایند،سازمان خود را با آشفتگی اداره میکنند.
دکتر خاکی درباره سایر ویژگیهای شرکتهای درحال رشد افزود،اینگونه شرکتها برای جلب مشارکت مردم تلاش چندانی نمیکنند بلکه شتاب حرکت آنها خود به خود انگیزه مشارکت را در مردم ایجاد میکند.
بهینه کاوی روشها در تعالی سازمانها آقای دکتر مهران سپهری،عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف در بخش دیگری از این همایش به ویژگیهای نتیجهگرایی به عنوان ضرورتی برای پایداری و پویایی سازمانها اشاره کرد و آنها را اینگونه برشمرد: -نتیجهگرایی باید نسبی باشد و با مقایسه و یادگیری توأم شود.