ملخص الجهاز:
«داشتن فکر و اندیشه خوب کافی نیست،نکته اساسی بکارگیری صحیح آن است» *رنه دکارت «جیم لبلانک»به«استیوباوم»که قبلا در قسمت وی کار میکرد تلفن کرد تا از او درباره کارمند ویژه کنترل کیفیت دفتر مدیرعامل جدید شرکت که خواستار ملاقات با«جیم» بود سئوالاتی را بپرسد.
چه فرآیندهای فکری به«جیم»امکان داد تا کار بسیاری را در آن سطح دقت و سرعت انجام دهد؟ چهچیزی در حین مکالمه با«استیو»در مغز «جیم»رخ داد؟چگونه با اطلاعات نامشخص و ناقص که«استیو»به«جیم»داد او به نتیجه رسید که معامله ژاپن قریب الوقوع است؟ من طی 2 سال گذشته فرآیندهای تفکر را که بوسیله گروهی از مدیران شاغل و بسیار موفق بکار برده میشد،موردمطالعه قرار دادهام، (یادداشت روش تحقیق را مطالعه کنید.
در زمان گفتگو،مدیرعامل اتخاذ یک (به تصویر صفحه مراجعه شود) *مدیران ردهبالا علاوهبر اندیشه درباره فرآیندهای سازمانی به میزان زیادی درباره فرآیندهای ارتباطی بین افراد و نیز مردمی که در رابطه با آنها هستند،میاندیشند.
*نقشه مدیران برای افراد درواقع حکم راهنمای عمل را برای آنها دارد ساختار جدید مدیریت را مورد بررسی قرار داده بود که براساس آن مدیر امور پرسنلی بجای اینکه مستقیما به وی گزارش دهد،به یکی دیگر از مدیران گزارش میداد.
مدیرعامل مزبور متوجه این نگرانی وی نیز شده بود که اگر او بعنوان مدیر امور پرسنلی به شخص پایینتر از وی گزارش دهد،افراد وظایف جدید امور پرسنلی را خیلی مهم ندانسته و او قدرت خود را از دست خواهد داد.
یک مدیر ناحیه،تجربه خود را از اداره یک شرکت تابعه بعد از 100 روز اول با این کلمات توصیف کرد: «بهای شخصی دستیابی به اهداف پرالویت بسیار زیاد بوده است.