ملخص الجهاز:
"تشوم گابریل اصول زیر را برای مطالعه آنچه که سینمای سوم،با فیلمسازی در جهان سوم نامیده شده،ارایه میکند؛سینمایی که دیدگاه سنتی هالیوود نسبت به فیلم در حکم توزیع کلان و سرگرمی سودآور از لحاظ تجاری را رد میکند: مطالعه نو پای سینمای سوم بررسی بافت منحصر به فرد-فرهنگی و ایدئولوژیکی-تولید این فیلمها را مقدمه بحث خود قرار داده است.
از آنجا که هنوز در سخنان بیری شاهد نوع سخنوری جهان سومی کوبایی محور هستیم،سخنوریای که از جانب سخنگویان فرهنگی کارکشتهی بوئنوس آیرسی به آسانی مورد تایید قرار نمیگیرد،با این وصف کاملا واضح است که مشابهتهای آشکاری بین موضع ببری-نیاز به یک انقلاب اجتماعی تمام عیار-و فرآیند احیای دموکراسی در آرژانتین وجود دارد.
یکی از اهداف تحلیلهای فیلمهای فوق الذکر عبارت است از ارزیابی پیامدهای ایدئولوژیکی یکم،شیفتگی به مولفههای معنایی ایجاد شده در فضای کلی دوران احیای دموکراسی و دوم بهرهگیری از راهبردهای نشانه شناختی برای حصول اطمینان از کارکرد فیلمها بهعنوان متونی که رقبای هالیوود نیستند اما مدخلهایی هستند در فیلمشناسی جدید اجتماعی تحلیلی آرژانتین.
تحلیلای این مقاله اگرچه متمرکز بر تعداد محدودی از فیلمها بوده است-آنهایی که مسلما گرایشهای اصلی و موفقیتهای شناخته شده کارگردانهای آنها را نشان میدهد-اما به تعامل بین نشانهشناسی سینما و اهداف احیای دموکراسی پرداخته است تا تاریخ معاصر و دور گذشته ملی را بررسی کند،نیروهای اجتماعی و سیاسی فعال در دوران دیکتاتوری را تفسیر کند،و نگرشهای جمعی و شخصی ضروری برای گذار به دموکراسی در جامعه آرژانتین که میتواند مانع شکل گیری حکومتهای استبدادی آتی شود را طراحی و برنامهریزی کند."