ملخص الجهاز:
چهار کلید برای این داستانها موفقیت وجود دارد: مفهوم تیم به طرز مناسبی در کانون توجه سازمان قرار داشته است؛ این تلاشهای تیمی حمایت مدیریت عالی را بههمراه داشتهاند؛ به افراد درگیر در کار تیمی،ابزار و زمان لازم برای تشکیل تیمهای کارآمد داده شده است؛ به این تلاشهای تیمی به چشم ترمیمهای سریع نگریسته نشده است بلکه به این تلاشها به عنوان تغییرات واقعی در شگرد سازمان نگریسته شدهاند.
ولی خبرخوش اینکه ایجاد کار تیمی در بین مدیریت و همکاری آنها با یکدیگر میتواند منشاء مهمی برای کسب امتیاز رقابتی در سازمانهایی باشد که این مشکل را به شیوه سیستماتیک و جدی وجهه همت خود قرار دهند.
این اندازهگیری عملکرد تیمی را مورد بررسی قرار میدهد (1/29 درصد پاسخدهندگان) 10 روش برتر برای همیاری مدیران 1-ایجاد هدفهای واحد،جامع و گسترده که بر پیامدهای مورد نیاز تاکید دارند؛ 2-مدیریت عالی باید همکاری خود را در عمل نشان دهد و در گسترش آن بکوشد؛ 3-فراهم کردن پاداش و تشویق برای رفتارها و پیامدهای مطلوب؛ 4-شناخت و حل مشکلات مدیریت و تضادهای موجود با شیوهای بهنگام؛ 5-اندازهگیری و بازخورد عملکرد براساس کار تیمی؛ 6-فعالیتهای تیمسازی و پرورش مهارتهای تیمی؛ 7-آفرینش احساس مالکیت در فرآیندهای تصمیمگیری و پیامدهای آن،در مدیریت تیم؛ 8-یکپارچهکردن برنامهریزی،حل مشکل و فرآیندها ارتباطات؛ 9-روشن کردن نقشها و اهداف هر مدیر برای مدیر دیگر؛ 10-ایجاد درک و توافق همگانی پیرامون فرآیندها و سیستمهای تولیدی.