ملخص الجهاز:
"در همین زمینه در سال 2000-2001 پژوهشی در دانشگاههای 5 ایالت امریکا انجام شد که بر اساس نتایج آن،میزان استفاده از فناوریهای آموزشی در بین استادان دانشگاهها به شرح زیر بوده است:(عرب مازار یزدی،محمد،1386) الف)فناوریهای استفادهشده مستمر در آموزش حسابداری فهرست فناوریهای به کار گرفتهشده در آموزش حسابداری درجهبندیشده بر اساس میزان استفاده مستمر توسط استادان حسابداری به این شرح است: 1-پست الکترونیکی،اینترنت،واژهپردازها (مانند Word )؛ 2-استفاده از صفحات گسترده (Excel) ؛ 3-نرمافزارهای ارائه (Power Point) جهت ارائه مفاهیم اصلی آموزشی؛ 4-استفاده از ابزارهای تصویری در کلاسها؛و 5-استفاده از نرمافزارهای تحلیل دادهها(مانند SPSS و SAS ).
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز منابع: ثقفی،علی،آموزش حسابداری در ایران گذشته،حال و آینده،مجله حسابرس، شماره 95،1381 ثقفی،علی،تحولات اخیر حسابداری ایران،ارائه در اولین همایش سراسری دانشجویان حسابداری در دانشگاه تربیت دبیر دکتر شریعتی،1381 جلالی،اکبر،شهر الکترونیک،انتشارات دانشگاه علم و صنعت،1382 رویایی،رمضانعلی و محمدزاده سالطه حیدر،بررسی فاصله انتظاراتی بین آموزش و عمل حسابداری مدیریت،فصلنامه علمی پژوهشی علوم مدیریت،1386،شماره 3 عرب مازار یزدی،محمد،آموزش حسابداری در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، ماهنامه حسابدار،شماره 190،1386 گزارش تحقیقی در مورد بورس اوراق بهادار کشورها،سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران،بهمن 1379،1381،1384 گیتس،بیل،راه آینده،ترجمه محمد علی آسوده،انتشارات ستارگان،1376 میزگرد،چالشهای فناوری اطلاعات در محیط حسابداری،شرکت ملی نفت ایران،1385 نوروش،ایرج،بررسی فرایند تغییر برنامه درسی و پیشنهاد برنامه درسی نوسازی شده برای دوره کارشناسی رشتههای حسابداری،فصلنامه بررسیهای حسابداری و حسابرسی،شماره 32،8،1382 نوروش،ایرج،تاثیر فرهنگ در رشد و توسعه حسابداری،ارائه در اولین همایش سراسری دانشجویان حسابداری در دانشگاه تربیت دبیر دکتر شریعتی،1381 Chang,C."