ملخص الجهاز:
"شاخصهای میانگین و انحراف معیار اضطراب کتابخانهای دانشجویان دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران (به تصویر صفحه مراجعه شود) همانطور که در جدول 1 مشاهده میشود میانگین اضطراب کتابخانهای دانشجویان مورد بررسی در این پژوهش 103/99 است.
جدول 2:توزیع فراوانی و درصد سطوح اضطراب کتابخانهای دانشجویان دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران (به تصویر صفحه مراجعه شود) در جدول 2 مشاهده میشود که بیشترین تعداد دانشجویان مورد بررسی به تفکیک مقطع تحصیلی دارای سطح اضطراب کتابخانهای متوسط هستند.
شاخصهای میانگین و انحراف معیار اضطراب کتابخانهای دانشجویان دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران برحسب مقیاسهیا فرعی اضطراب کتابخانهای (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 3 نشان میدهد که میانگین اضطراب کتابخانهای دانشجویان کارشناسی ارشد در مقیاسهای فرعی موانع کارکنان،موانع عاطفی،راحتی در کتابخانه و موانع مکانیکی بیشتر از دانشجویان کارشناسی است.
شاخصهای میانگین و انحراف مقیاس اضطراب کتابخانهای دانشجویان دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران برحسب پایه تحصیل (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 6 نشان میدهد که میانگین اضطراب کتابخانهای دانشجویان سال چهارم(105/37)از دیگر پایههای تحصیلی بالاتر است و این در صورتی است که پایینترین میانگین اضطراب کتابخانهای(101/65) مربوطه به دانشجویان سال اول در این پژوهش میباشد.
ولی با توجه به نتایج آزمون t چنانکه در جدول مشاهده میشود،میانگین اضطراب کتابخانهای دانشجویان دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران برحسب مقطع تحصیلی (کارشناسی و کارشناسی ارشد)دارای تفاوت معناداری نیست(0/05> P-Value )و فرضیه اول پژوهش رد میشود."