ملخص الجهاز:
"کارآیی تبلیغ را در مجموع میتوان به شرح زیر فهرست کرد: -معرفی کالا و خدمات به جامعه -کمک به راهیابی کالا به بازار مصرف و تسهیل خرید و فروش -کارکرد تبلیغ به عنوان وسیلهی ارتباط جمعی -ترویج فرهنگ مصرفگرایی -ایجاد میل و تمایلاتی که قبلا وجود نداشته(به منظور فروش کالا و خدمات) -ایجاد اضطراب و سپس ارائهی راهحلی که به خرید کالا یا خدمات منتهی شود -اشاعهی روشهای نوگرایانهی زندگی از طریق ترویج نوگرایی و (تصویرتصویر)تجدد خواهی در میان مردم -توسل به ارزشهای حقیقی و غیر حقیقی(ساختهی تبلیغات)و پیوند دادن مفاهیم متعالی و ارزشی با کالا و خدمات -توسل به فنون متقاعدسای و ایجاد نگرش بر پایهی اصول روانشناختی -تبلیغ در حکم وسیلهی کسب اعتبار برای محصول یا سازندگان آن(تأثیرات غیر مستقیم) -القای این برداشت که تبلیغ مؤثر است و کارآیی دارد(تأثیرات غیر مستقیم) -استفاده از چهرههای سرشناس و شخصیتهای حرفهای معتبر برای تسهیل در نفوذ الف)تأثیر تبلیغ در فرهنگ نخست:تأثیر مثبت تبلیغ در افزایش آگاهیها و توسعهی فرهنگی نگاهی به برخی از کارکردهای تبلیغ که در رابطه با مسائل فرهنگی است،حاکی از آن است که اشاعهی روشهای نوگرایانهی زندگی از طریق ترویج نوگرایی و تجدد خواهی در میان مردم و تغییر در زائقهی فرهنگی افراد جامعه و نیز تغییر نگرشهای کهنه و ارائه و نهادینه ساختن رفتارها و عادات و اعتقادات جدید از جمله آثار مثبتی میتواند باشد که از فرآیند تحول فرهنگی و ایجاد تغییر در فضای زندگی اجتماعی از طریق تبلیغات صحیح امکانپذیر میگردد."