خلاصة:
هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه بین مؤلفههای سازمان یادگیرنده(رهبری مبتنی بر چشمانداز،برنامهریزی،کسب و نشر اطلاعات،خلاقیت و عملگرایی)با یادگیری غیر رسمی بود.پژوهش به شیوه توصیفی(همبستگی)انجام شد. جامعه آماری دبیران زن دبیرستانهای دخترانه شهر اصفهان در سال تحصیلی 78-6831 به تعداد 4873 نفر بود.حجم- نمونه به تعداد 002 نفر به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چندمرحلهای انتخاب شد.ابزار جمعآوری اطلاعات- شامل دو پرسشنامه و یک ولئون با 02 گویه و پرسشنامه محقق ساخته یادگیری غیر رسمی با 32 گویه بود.دادهها با- استفاده از ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شد.یافتههای پژوهش نشان داد؛بین مؤلفههای سازمان یادگیرنده با یادگیری غیر رسمی رابطه مثبتی وجود دارد.
ملخص الجهاز:
"صص 19-37بررسی رابطه بین مؤلفههای سازمان یادگیرنده با یادگیری غیر رسمی در
نشان دادند دانشجویان،زمانی که یادگیری به صورت غیر رسمی است برای خودشان اهدافی تنظیم
بررسی رابطه بین مولفههای سازمان یادگیرنده با یادگیری غیر رسمی دبیران در دبیرستانهای شهر
3-آیا بین کسب و نشر اطلاعات با یادگیری غیر رسمی رابطه وجود دارد؟
پژوهشی که ارتباط بین مؤلفههای سازمان یادگیرنده با یادگیری غیر رسمی را بسنجد،صورت
ضریب همبستگی بین رهبری مبتنی بر چشمانداز با یادگیری غیر رسمی
با یادگیری غیر رسمی در سطح P->0/05 معنادار بوده بنابراین بین رهبری مبتنی بر چشمانداز با
ضریب همبستگی بین کسب و نشر اطلاعات با یادگیری غیر رسمی
یادگیری غیر رسمی در سطح P->0/05 معنادار بوده بنابراین بین کسب و نشر اطلاعات با
آیا بین خلاقیت با یادگیری غیر رسمی از دیدگاه دبیران رابطه وجود
یافتههای جدول 4 نشان میدهد ضریب همبستگی بین خلاقیت با یادگیری غیر رسمی در سطح
عملگرائی\0/525\0/100\791\0/572 یافتههای جدول 5 نشان میدهد ضریب همبستگی بین عملگرائی با یادگیری غیر رسمی در
سطح P->0/05 معنادار بوده بنابراین بین عملگرائی با یادگیری غیر رسمی رابطه معنادار وجود
بنابراین بین رهبری مبتنی بر چشمانداز با یادگیری غیر رسمی رابطه مثبت و معنادار وجود
تجزیه و تحلیل مربوط به سؤال دوم نشان داد که بین برنامهریزی با یادگیری غیر رسمی در سطح
اصفهان بین مؤلفههای سازمان یادگیرنده و یادگیری غیر رسمی رابطه وجود دارد.
یادگیری غیر رسمی در سطح P->0/05 معنادار است لوهمن(6002)نیز در تحقیقی تحت عنوان
همچنین براساس نتایج پژوهش ایگان(2002)بین خلق فرصتهای یادگیری مستمر و انگیزه برای انتقال یادگیری همبستگی زیادی وجود دارد."