خلاصة:
کارآفرینی برای توسعه اقتصادی جوامع به عنوان یکی از ارزانترین ابزارها با بهترین و بیشترین کارایی مطرح است و فرهنگ لازم برای این منظور اهمیت خاصی دارد.در این مقاله به روش تحلیل توصیفی مفهوم کارآفرینی در سه سطح فردی،سازمانی و ملی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.همچنین تجربیات کشورهای مختلف نیز بررسی میشود.ویژگیهایی مانند اعتماد به نفس،ریسکپذیری،انعطافپذیری،خوشبینی و..به عنوان عوامل فردی و ویژگیهایی مانند ریسکی بودن،نوآوری،انعطاف در برنامهریزی و تمرکز بر نتیجه و..به عنوان عوامل سازمانی و ویژگیهایی مانند گروهگرایی،سنتپرستی و کمالگرایی و سودپرستی به عنوان عوامل ملی،در گسترش کارآفرینی شناسایی شده است.
ملخص الجهاز:
"کارآفرینی برای توسعه اقتصادی جوامع به عنوان یکی از ارزانترین ابزارها با بهترین و بیشترین کارایی
مطرح است و فرهنگ لازم برای این منظور اهمیت خاصی دارد.
کارآفرینی در سه سطح فردی،سازمانی و ملی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.
عوامل ملی،در گسترش کارآفرینی شناسایی شده است.
اقتصادی خود به تشریح کارآفرین و کارآفرینی پرداختند.
میداند و میگوید:نقش کارآفرین نوآوری است.
یک طرف،نتایج کارآفرینی است که بر جامعه تأثیر میگذارد و
که هم متأثر از مبانی فرهنگ جامعه است و هم میتواند در آن
فرصتهای بیشتری برای فعالیتهای فرهنگی ایجاد میشود.
فرآیند کارآفرینی در بطن خود فرهنگ خاصی را نهفته دارد.
کارآفرینی باوری اساسی نهفته است و آن اینکه:نمیتوان در
فرهنگ کارآفرینی بر بهادادن به خلاقیت و نوآوری استوار
اعتماد به نفس از مهمترین ویژگیهای کارآفرین است که
ریسکپذیری از ویژگیهای کلیدی کارآفرینی است و
فرهنگ کارآفرینی در سطح سازمانی
جدید و انجام اقدامات لازم برای شکار این فرصتها و به دنبال
در چنین جوی است که سازمان میتواند افراد
در کارآفرینی-که در بالا به عنوان ابزاری برای ایجاد جو نوآوری
و در نهایت رشد کارآفرینی مطرح شد-این است که انتظار ما از
نتیجه به عنوان یکی از ابعاد فرهنگ کارآفرینی در سازمان،در
آموزش و توسعه فرهنگ کارآفرینی نه تنها برای فرد کارآفرین
فردی و کارآفرینی درون سازمانی است.
-کارآفرینی یکی از ابعاد شخصیتی فرد کارآفرین است که
ایجاد فرهنگ کارآفرینی است.
-ویژگیهای سازمانهای کارآفرین شامل موارد زیر است:
-آموزش و توسعه فرهنگ کارآفرینی نه تنها برای فرد
برای توسعه کارآفرینی در کشور میتوان راهکارهای زیر را"