ملخص الجهاز:
"اما این ژانرهای جدید بعد از موفقیت آن فیلم اول،قابل تشخیص نبودند،چون ژانر طبق تعریف شامل گروهی فیلم مشابه است.
این فیلم یک گروه کر تراژیک یونانی(با لباس یونانیان باستان در تئاترهای آن زمان)نشان میدهد که در فواصل زمانی از پیچ و تابهای داستانی یک کمدی رمانتیک مدرن میگویند،دربارهء مردی که میخواهد به فاحشهای برای ازدواج و یافتن کار آبرومند کمک کند.
کارکردهای اجتماعی ژانرها این حقیقت که هر ژانر از نظر محبوبیت دچار نوسان میشود،برای ما یادآور این است که ژانرها به شدت محدودند به عوامل فرهنگی.
مثلا،آیا فیلمهای علمی تخیلی دههء 0591،این که بمبهای ئیدروژنی،گودزیلا و دیگر هیولاها را پدید میآورد،انعکاس ترس از تکنولوژی عنان گسیخته است؟فرضیه این است که قراردادهای ژانر،که از فیلمی به فیلم دیگر تکرار میشوند،تردیدها یا تشویقهای فراگیر تماشاگر را انعکاس میدهند.
مخاطرهء مضاعف روی آدم بیگناهی متمرکز است که آماج جنایت قرار میگیرد،و این یکی از الگوهای رایج در این ژانر است.
شخصیت اصلی فیلم وحشت هیولاییست که هم ترسناک است هم تهوعآور،اما ضد قهرمان تریلر میتواند کاملا جذاب باشد(آدمی به شکل غلط اندازی مهربان در The Minus Man و ترس اساسی،زن فتنهانگیز ردراک وست و اغوای نهایی).
پیگیری یک نقشه یا دنبال کردن یک جستوجو میتواند تعلیق ایجاد کند(آیا تبهکاران موفق میشوند؟چگونه؟)و اما پیچهای ناغافل غافلگیری پدید میآورد،وادارمان میکند که در شانس موفقیت تبهکاران تجدیدنظر کنیم.
(Bangkok Dangerous) تماشاگران در سراسر جهان از تریلر جنایی توقعهای مشابهی دارند،و فیلمسازان میتوانند سنتهای فرهنگی محلیشان را در قراردادهای این ژانر در زمینهء پیرنگ،شخصیت و مضمون بگنجانند."