ملخص الجهاز:
"4-استراتژی نیمهء دوم فیلم کمی متفاوت است،چرا که به سؤال اصلی نیمهء اول تا حدودی جواب داده شده است: تهدیدکننده کیست؟حد اقل میتوانیم بگوییم از دیدن قهرمان داستان،مجید مسبب همهء این وقایع است.
این صحنه در محل قراردادی نقاط عطف اصلی الگوهای کلاسیک قرار داده شده است و به لحاظ فرعی یک ویژگی دیگر نیز دارد و آن تکرار دیدار ژرژ و مجید در آپارتمان مجید است که دقیقا با همان صحنه در نیمهء اول فیلم چه به لحاظ عملکرد و چه به لحاظ محل استقرار در پلات تناظر دارد.
ولی زمانی که آن را با دیدگاه یک ساختار مینیمال نگاه میکنیم،قابل قبول به نظر میرسد و آن موقع این حق را داریم که همان نماهای پراکنده از رویاهای ژرژ را قسمتی از یک روایت کامل بدانیم که انتخاب شدهاند تا مرکز توجه بیننده را از صحنهء خودکشی به بعد تغییر دهند.
سؤال پیرنگ اصلی این است که تهدیدکننده کیست؟سؤال مربوط به خط روایی«آن»این است که پییرو از او چه دیده است و رابطه میان آن و همکارش چگونه است؟پرسش کلیدی مربوط به خط روایی ژرژ و گذشتهاش به مجید مربوط میشود:در گذشته بین ژرژ و مجید چه اتفاقی افتاده است؟ژرژ با مجید چه کرده است؟فیلم پنهان به هیچ یک از این سؤالات جواب کاملی نمیدهد.
کدام را باید باور کنیم؟این موضوع ذهن تماشاگر را بیشتر به این سمت هدایت (به تصویر صفحه مراجعه شود) میکند که اتفاقات اصلیای که میان ژرژ و مجید افتاده احتمالا چیز دیگری بوده است."