خلاصة:
افراد فعال در حیطه روابط عمومی به روشهای متفاوت با رسانهها سر و کار دارند.این نوشتار چگونگی آماده شدن برای مصاحبه مطبوعاتی،سازماندهی یک کنفرانس خبری،اداره یک گردش رسانهای و نوشتن مطالبی چون توصیههای رسانهای،مقالهها و سر مقالهها و مانند آنها را شرح میدهد. این نوشته با مروری بر وابستگی متقابل گزارشگران و افراد فعال در حیطه روابط عمومی به یکدیگر برای انجام اهداف مورد نظر،آغاز میشود. در ضمن،از حیطههای تنش و برخورد نیز که به ایجاد فضای غیر دوستانه کمک میکند،سخن به میان میآید.
ملخص الجهاز:
"این نوشته با مروری بر وابستگی متقابل گزارشگران و افراد فعال در حیطه روابط عمومی به یکدیگر برای انجام اهداف مورد نظر،آغاز میشود.
تنها با این شیوه است که هر وسیله ارتباطی میتواند وظیفه خود را در زمینه اطلاعرسانی به خوانندگان، شنوندگان،یا مصاحبهگران در مورد اموری که برای آنان مهم است،انجام دهد.
آنها به عنوان فیلترها و غربالکنندگان اطلاعات عمل میکنند و هر چند همه آنها از تصمیماتی که میگیرند راضی نیستند،اما این واقعیت همچنان جاری است که دروازهبانان رسانهای به طور کلی واقعبینتر از افراد روابط عمومی هستند که یک مشتری یا سازمان خاصی را نمایندگی میکنند.
مدیران تجاری نیز انتقادهای مشابهی در این زمینه دارند و اکثر آنها میگویند،در صورتی که مورد مصاحبه قرار گیرند،حتما مطالبشان تحریف یا به صورت نادرست نقل میشود.
روابط کارآمد و مؤثر رسانهای میان فعالان روابط عمومی و روزنامهنگاران همواره حیطههای عدم توافق،اختلاف و اصطکاک وجود دارد،اما این امر بدان معنا نیست که نمیتوان رابطه مستحکم کاری را بر پایه احترام متقابل به کار یکدیگر بنا نهاد.
کوتاهی در رعایت نکات زیر،اغلب به روابط ضعیف و سست رسانهای منجر میشود: عدم تماس غیر ضروری به یک گزارشگر یا ویراستار زنگ نزنید و نپرسید که آیا مطالب خبری شما دریافت شده یا نشده است.
یکی از گلایههای متداول،این است که کیتهای مطبوعاتی با اعلام تولیدمیان فعالان روابط عمومی و روزنامهنگاران همواره حیطههای عدم توافق،اختلاف و اصطکاک وجود دارد،اما این امر بدان معنا نیست که نمیتوان رابطه مستحکم کاری را بر پایه احترام متقابل به کار یکدیگر بنا نهاد."