ملخص الجهاز:
"اکنون الگویی که کاهش وابستگی به خودرو و ایجاد سفرهای مبتنی بر پیاده روی، دوچرخه سواری و حمل و نقل عمومیرا در سطح شهر ترغیب کند از رحجان برخوردار شده است و چنین به نظر میرسد که در طراحی ساختار محلهها و شهرها در طرحهای توسعه مجدد شهری، باید در طراحی بلوکهای خیابانی و ساختمانها ویژگیهای یادشده نیز مدنظر قرار گیرد.
راهبرد کاهش وابستگی به خودروی شخصی در حال حاضر چند راهبرد مشخص برای کاهش وابستگی به خودروهای شخصی مطرح است که از آن بین میتوان به موارد برنامه ریزی بر مبنای کمترین هزینه، افزایش انتخاب نوع وسیله نقلیه و ایجاد شبکه حمل ونقل پویا و فعال و مدیریت تقاضای حل ونقل : TDM به صورت خاص اشاره کرد.
مدیریت شامل فنون استفاده از روشهای جایگزین مانند استفاده از دوچرخه، پیادهروی، وسایل حملونقل عمومی، استفاده نکردن از خودروی سواری شخصی، محدودیت در پارکینگ ارزان و حذف یارانه است و در کنار آن راهبرد هایی را که موجب کاهش سفرها به همراه افزایش بهرهوری زمین با استفاده از خدمات ارتباط الکترونیکی برای سفرهای شخصی میشود، نیز در بر میگیرد.
حمل و نقل پایدار بر طراحی شهری اثرگذار است که میتوان این اثر گذاری را در قالبهای زیر مشاهده کرد: _ افزایش تراکم در نزدیکی مسیر و ایستگاه حمل ونقل عمومیبا حداقل نیاز به استفاده از خودرو و طراحی مناسب در کاربری اراضی با امکانات و تسهیلات پیاده روی و دوچرخهسواری.
SENILEDIUG YCILOP- 1, ASU ,yraglaC ,senilediuG yciloP tnempoleveD detneirO tisnarT ehT , 4002.
www - 6TROPER PRCT , stcepsorP dna ,segnellahC ,secneirepxE : setatS detinU eht ni tnempoleveD detneirO-tisnarT - 201, 4002."