ملخص الجهاز:
"آیا«آقای ویلی»با همه ثبات قدمی که داشت یکبار دیگر جرئتمیکرد که در مقابل سلطان فولاد ناحیه رن قیمت را بالا ببرد؟ روی سکو در جلو دفتر متصدی حراج در موسسه«سوتبی»واقع درلندن که بهترین فروشهای تابلوهای نقاشی از طریق حراج انجام میشودتابلوی که مابه النزاع این سرمایهدارهای بزرک بود خودنمائی میکرد.
این رموز را میتوان چهار کلید طلائی برای یک کلکسیونر کامل العیاردانست و اکنون تفصیلا بتوجیه آنها میپردازیم: اول)در چه زمانی باید بخرید تابلو مبادرت کرد؟ یکی از وزراء گفته است فعلا از سینماها گذشته بعضی گالریها در میان300 گالری پاریسی با مشکلاتی مواجهند.
در مقابل،در همانسالی که موزه لوور تابلو 1814 را خریداری کردتابلوئی که امروز در قبرستانهای بزرگی که انبار موزههای ملی است مدفوناست-یکی از کارمندان جزء قدیمی گمرکات 150 قطعه تابلوی را که درظرف 25 سال فراهم کرده بود بآپارتمان جدیدی نزدیک«مونتمارتر»منتقل میکرد.
بعلاوه از پارهای از 15 اکسپوزیسیونی که هر سال در پاریس بروی شماافتتاح میشود دیدن کنید 3)در کجا باید تابلوها را انتخاب کرد؟ اگر تصادفا وارد گالری هنری معاصر بشوید قیمت تابلوی نقاشیاساتید شما را متوحش خواهد ساخت زیرا:از 6 تا 15 ملیون فرانک قدیم براییک کار کوچک«دوفی»2 ملیون و 1 ملیون فرانک قدیم برای تابلوهای«15 صورتی»دو نفر از اساتید هنر معاصر بنام«هارتنک و ماتیو»بایدبپردازید.
؟ دکتر ژایر اردن و آقای شو که با جرئت این کار را خوب انجام میدادندچرا در موقع عبور از پاریس کمی تفحص بخرج نداده و سری بکناره(پوس)نمیزنید؟ در سال 1953 پاریسی سادهدلی که در(کلینیانکور)سرگردانشده بود روی تابلوی کوچکی که در پیادهرو روی خرده نانهای خشک گذاشتهشده بود خم شد."