ملخص الجهاز:
"pihsruenerpertnE laudividnI o} &%04005FNPG040G% رابرت هیسریچ کارآفرینی فردی را فرایند خلق چیزی نو میداند کهتوام با صرف وقت و تلاش بسیار و پذیرش مخاطرات مالی،روحی،اجتماعی برای به دست آوردن منابع مالی،رضایت شخصی و استقلالاست،که نتیجه این فرآیند از فعالیتهای منظمی حاصل میشود کهخلاقیت و نوآوری را به نیازمندیها و فرصتهای بازار پیوند میدهد(سعیدیکیا،1385:23) 2-کارآفرینی سازمانی{o1o} پینکات که برای اولین بار واژه"کارآفرینی سازمانی"را وارد ادبیاتکارآفرینی نمود معتقد است:چنانچه فردی در سازمانهای بزرگ سنتیهمچون یک کارآفرین مستقل فعالیت نماید و فعالیت وی موجب ایجادواحدی جدید در سازمان،ارائه محصولات و خدمات و فرایندهای جدیدباشد که با منابع جدید به بازارهای تازه دست پیدا کند و سازمان را بهسوی رشد و سودآوری سوق دهد،به آن کارآفرینی سازمانی میگویند(حسن مرادی،1385:43).
در این تحقیق محقق بر آن است تا نقش اعتماد،هنجارها وشبکههای اجتماعی را در توسعه کارآفرینی سازمانی بررسی کرده و به اینسوال اساسی پاسخ دهد که آیا اعتماد و هنجارها و شبکههای اجتماعیدر توسعه کارآفرینی نقش دارند؟ با نظر به اینکه بیشتر مطالعات در زمینه عوامل اقتصادی موثر برکارآفرینی و ویژگیهای شخصیتی کارآفرینی انجام شده و تحقیق بسیار اندکی درباره عوامل اجتماعی موثر در کارآفرینی صورت گرفته است،ضرورت این تحقیق بیش از پیش احساس میشود.
2-پیشنهادات برای افزایش و توسعه کارآفرینی برخی پیشنهادات به منظور تقویت عوامل مرتبط با کارآفرینیسازمانی در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به شرح زیر ارائهمیشود: الف(افزایش ریسکپذیری از طرق زیر:ایجاد فرهنگ ریسکپذیریمعقول در بین کارکنان و مدیران،پیگیری سریع فرصتها،به کارگیریسریع منابع،تحمل ابهام از سوی مدیران و کارکنان ب)افزایش رقابت تهاجمی سازمان با رقبا از طریق:افزایش کیفیتکالا و خدمات،استخدام افراد خلاق،به کارگیری تکنولوژیها وتکنیکهای اداری جدید ج)افزایش خلاقیت و نوآوری با استفاده از تکنیکهای افزایشخلاقیت و نوآوری مانند تحرک مغزی و ارتباط اجبری و..."