ملخص الجهاز:
"واحد بررسیکننده طرحهای خوداشتغالی با بررسی و مشاهده تواناییها و امکانات بالقوه جویندگان کار و با توجه به نوع مهارت آنان و واجد شرایط بودن این افراد،فرمهای لازم را در اختیار متقاضی قرار میدهد تا با راهنمایی کارشناسان این واحد،مراحل مربوط به دریافت وام و تسهیلات بانکی و همچنین تهیه اقلام مورد نیاز به قیمت تجاری را انجام دهند،وامهای مذکور علاوه برسهولت در سپردن وثیقه،از کارمزدی به مراتب کمتر از مشابه برخوردار هستند(موضوع بند 2 اصل 43 قانون اساسی).
11-پرسشهای ویژه تحقیق هریک از مؤلفههای کارآفرینی تا چه اندازه با میل به خوداشتغالی رابطه دارد؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 7،سطح آزمون به دست آمده در تمامی مراحل اجرای آزمون، کمتر از سطح معنیدار 0/05 است،لذا با 95 درصد اطمینان فرض صفر رد میشود،یعنی بین متغیر میل به خوداشتغالی و مؤلفههای آموزش کارآفرینی رابطه خطی معنیداری وجود دارد و مدل مناسبی است.
آموزش کارآفرینی شامل آموزشهای نیاز به توفیق،خلاقیت،نیاز به استقلال،حل مسئله، ریسکپذیری است و میل به خوداشتغالی را با مؤلفههایی مانند،مبلغ تسهیلات دریافتی،زمان ارائه طرح پس از اتمام دوره آموزشی،زمان راهاندازی طرح پس از دریافت وام،تعداد کارکنان تحت پوشش، سرمایهگذاری پس از انجام طرح،پیشبینی افزایش نیروی انسانی شاغل در طرح،مشتریمحوری طبق پیشبینی در طرح،پیشبینی مجری طرح در ارتباط با نیاز بازار کار به شغل ایجادشده،نیاز به مهارت زندگی (سواد،محاسبات،سلامت شخصی)در خوداشتغالی ایجادشده،نیاز به مهارت درون شخصی(کار گروهی،رهبری،محاسبات)در خوداشتغالی ایجادشده،نیاز به مهارت قابلیت استخدام(رابطه،کار مؤثر،طراحی کار) در خوداشتغالی ایجادشده،نیاز به مهارت عمومی صنعتی(برنامهریزی، کار تیمی،رعایت قوانین)در خوداشتغالی ایجادشده،نیاز به مهارت فنی صنعتی(تهیه مواد،تفسیر طرحها،استفاده درست ابزار)در خوداشتغالی ایجادشده،نیاز به مهارت فنی ویژه شغلی(اینترنت،سلامت کار،تشخیص معایب)در خوداشتغالی ایجادشده،در نظر گرفته شد."