ملخص الجهاز:
"3<فاصلۀ میان نظر تا عمل نامگذاری فاصلۀ زمانی شهادتحکیمی از حکمای انقلاب اسلامی،بهنام شهید سید مرتضی آوینی تا شهادتحکیمی دیگر به نام شهید مرتضیمطهری توسط دانشجویان انقلاباسلامی،نه فقط برای پاسداشت حکمتو اندیشۀ انقلاب اسلامی است،بلکهرگرفته از درک خلائی است که جنبشدانشجویی پس از انقلاب همیشه دچارآن بوده و از آن رنج برده است.
اینطور بود که ایام اندیشه انقلاباسلامی،برای اولین سال خود در میانشماری از دانشجویان انقلاب اسلامیآغاز شد تا سنتی شود برای این جنبش ایام انقلاب اسلامی 4<آغاز ایام اندیشه اواخر بهمنماه 90 بود که قرار شدبسم الله ایام اندیشهای که چند وقتیصحبت آن بود،گفته شود.
هنوز چشمی به هم زده نشده بود کهعید رسید و تعطیلات دانشگاهتا تا اسما15 فروردین و رسما بیستم فروردین،شهادت سید مرتضی آوینی و این یعنیشروع ایام اندیشه انقلاب اسلامی.
فیاض که این روزها ازمخالفان عرفان است وسر سازگاری با فلسفههم ندارد و حکمت رادر مقابل فلسفه قرارمیدهد،بهانه قراردادن این مخالفتبرای نرفتن به سمتاین مباحث را غلطمیدانست و میگفتما ملزمیم به بازخوانیفلسفۀ ابن سینا وملا صدرا برای امروزمان 5<مسئلههای فیاض یکی از برنامههای ایام اندیشه،سلسلهنشستهای«مسئلهشناسی انقلاباسلامی»بود؛نشستهایی که ابتدا بسیجدانشگاه امام صادق(علیه السلام)متصدیآن شد و چهار جلسهای هم برگزار شد.
نکتۀ جالب دیگر این بود که اوز کهاین روزها از مخالفان عرفان است و سرسازگای با فلسفه هم ندارد و حکمت رادر مقابل فلسفه قرار میدهد،بهانه قراردادن این مخالفت برای نرفتن به سمتاین مباحث را غلط میدانست و میگفتما ملزمیم به بازخوانی فلسفۀ ابن سینا وملا صدرا برای امروزمان.
9<افق پس از گذار از دیگر برنامههای ایام اندیشۀ انقلاباسلامی در روزهای نخست،نشستافق پس از گذار،با رویکرد نگاه بهغربشناسی شهید آوینی بود و بهطورکلی جایگاه غربشناسی و تجددشناسی-که از مسئلههای دکتر کچویان است-در اندیشۀ انقلاب اسلامی."