ملخص الجهاز:
کتابهای مکاینتایر با عناوین در پی فضیلت (۱۹۸۱)، عدالت چه کسی؟ کدام عقلانیت؟ (۱۹۸۸)، سه تقریر رقیب در پژوهش اخلاقی (۱۹۹۰)، و حیوانات ناطق وابسته (۱۹۹۹) که در برگیرنده نظرات پختۀ او هستند، در واقع در پاسخ به این نیازها نگاشته شده و ارزشمندترین خصوصیات فلسفۀ او را نشان میدهند: یعنی توضیح او دربارۀ عقلانیت سنتبنیاد، اخلاق فضیلت ارسطوییاش، و سیاست ارسطویی جامعه محلی.
ارسطوگرایی در دوران روشنگری به کناری گذاشته شد ـ که شاید بخشی از دلایل آن قرابتش با مدرسیگرایی کاتولیک رم و بخشی نیز بیاعتباری علم ارسطویی به دلیل انقلاب علمی بود ـ ولی مکاینتایر معتقد است که رد ارسطو دلیل محکمی نداشته است، زیرا اخلاقی که بر سنت ارسطویی استوار است بهترین امید ما برای فلسفه اخلاق است.
۶. هگل: مجموعه جستارهای انتقادی، به کوشش السدیر مکاینتایر، انتشارات دابلدی، ۱۹۷۲، انتشارات دانشگاه نتردام، ۱۹۷۶ (شامل «هگل در باب چهرهها و جمجمهها» به قلم مکاینتایر، تجدید چاپ شده در فلسفه از رهگذر گذشتهاش، به کوشش تد هندریش، انتشارات پنگوئن، ۱۹۸۴، و گزینه مقالات، ج.
۷. بازبینیها: تغییر دیدگاهها در فلسفه اخلاق، انتشارات دانشگاه نتردام، ۱۹۸۳ (شامل «فلسفه اخلاق: و بعد از آن؟» به قلم مکاینتایر).
«مکتب ارسطویی چگونه میتواند انقلابی شود: اخلاق، مقاومت، و ناکجا آباد»، در نشریه فلسفه مدیریت، شماره ۷:۱، ۲۰۰۸ (تجدید چاپ در فضیلت و سیاست، به کوشش پل بلکلج و کلوین نایت، انتشارات دانشگاه نتردام، ۲۰۱۰).
«مکتب ارسطویی چگونه میتواند انقلابی شود: اخلاق، مقاومت، و ناکجا آباد» و «کجائیم، کجائیم، کجا باید باشیم»، در فضیلت و سیاست: ارسطوگرایی انقلابی السدیر مکاینتایر، به به کوشش پل بلکلج و کلوین نایت، انتشارات دانشگاه نتردام، ۲۰۱۱).