خلاصة:
هدف این پژوهش، بررسی عکسالعمل سرمایهگذاران به افشای اطلاعات مسئولیت اجتماعی شرکتها است. به این منظور، عکسالعمل 240 سرمایهگذار در دو گروه حرفهای و کمتر حرفهای به انواع افشاهای اطلاعات اجتماعی از طریق پرسشنامه تحلیل شد. سرمایهگذاران حرفهای شامل تحلیلگران بازار سرمایه و سرمایهگذاران کمتر حرفهای شامل دانشجویان کارشناسی ارشد رشتهی مدیریت مالی بودهاند. عکسالعمل این دو گروه به چهار نوع افشاهای اجتماعی آزمون شده است. برای آزمون فرضیات، از تحلیل واریانس یکعامله و دوعامله استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که سرمایهگذاران به انواع افشاهای اجتماعی عکسالعمل نشان میدهند، اما بین عکسالعمل سرمایهگذاران حرفهای و کمتر حرفهای به چهار نوع افشاهای اجتماعی تفاوت معنیداری وجود ندارد
This study is designed investigate the investors reaction to corporate social responsibility disclosures. The reaction of 240 investors divided to two groups of sophisticated and less sophisticated was surveyed using questionnaire. The sophisticated investors involved market analysts and less sophisticated investors involved financial management MA college students. The purpose of the study was to compare the reaction of two groups of investors to 4 types of social responsibility behaviors. In order to test the hypotheses، ANOVA was used. The purpose of the study was to compare the impact of 4 types of social behaviors on investors and to compare the sophisticated and less sophisticated investors' reaction to social behaviors. The results of the study revealed that investors react to social responsibility behaviors، but there is no significant difference between sophisticated and less sophisticated investors' reactions.
ملخص الجهاز:
"به این ترتیب که میانگین میزان تمایل سرمایهگذاری سرمایهگذاران حرفهای و کمتر حرفهای در شرکت دارای افشاهای اجتماعی احترازی، مطلوب، نامطلوب و دوجانبه مقایسه میشود تا تعیین شود که آیا تفاوت بین میانگینها تصادفی بوده است یا واقعا بین میانگین میزان تمایل برای سرمایهگذاری دو گروه فوق با توجه به انواع افشاهای اطلاعات اجتماعی تفاوت وجود دارد.
نگاره (5) : تحلیل واریانس دوعامله منبع تغییرات مجموع توانهای دوم درجهی آزادی میانگین توانهای دوم آمارهی F معنی داری انواع رفتارها 444/74 3 433/21 8/6 00/0 انواع سرمایهگذاران 944/11 1 707/1319 273/3 072/0 خطا 564/868 238 649/3 جمع 5781 خلاصهی یافتهها و نتیجهگیری اگر این انتظار وجود داشته باشد که انواع افشاهای اجتماعی عامل با اهمیتی باشند، میتوان انتظار داشت که در صورت افشای نامطلوب، میزان تمایل سرمایه گذاران برای سرمایهگذاری در شرکت کمتر از سایر انواع افشاهای اجتماعی باشد.
, Cormier, Denis, and Magnan, Michel, Analysis, Corporate Environmental Disclosure, Financial Markets and the Media: An International Perspective , Ecological Economics, Vol 64 (2008) , pp.
M. Corporate Social Reporting and Reputation Risk Management , Accounting, Auditing & Accountability Journal, (2008) Vol. 21 No. 3, pp.
M. Corporate Social Reporting and Reputation Risk Management , Accounting, Auditing & Accountability Journal, (2008) Vol. 21 No. 3, pp.
Corporate Social Responsibility and Shareholder's Value: an Empirical Analysis , Bank of Financial Research, Discussion Papers, Jan (2009).
, Analysis, a Note on the Interaction between Corporate Social Responsibility and Financial Performance, Ecological Economics, Vol. 68 (2008) , pp."