ملخص الجهاز:
"اینکه آیا میتوان هرعکس را با هرجنسیتی در هرکجا به دلخواه مونتاژ کرد؟آیا به جابهجایی محل برقراری عکسبه منظور رسیدن به یک مفهوم،مقصود حاصل خواهد شد؟قطع شدن عکس از فضای قبلی و قرارگیری در زمینهای جدیدچه تغییری در عملکرد و معناگرایی آن خواهد داشت؟ظهور معنای ضمنی با مونتاژ به عنوانتصویرگر به چه شکلی خواهدبود؟ پاسخی که این کتاب به سؤالات فوق میدهد خود به خود موفقیت یا عدم آن در تصویرگری و تکنیک استفاده شده رانمایش خواهد داد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود)آزاد و رها بودن در خیالپردازی و ایجاد صور مثالی،هم در شعر و هم در تصویرگری از عناصر اساسی تعریف شده و جزولاینفک آنهاست و درست در مقابل آن هنگامی که عکس را به عنوان یک شمایل مینگریم،رئالیسم حاکم برآن پارادوکسیرا ایجاد میکند که البته یک راهکار برای خلاقیت محسوب میشود،اما عدم تجانس این دو نباید به شکل وصلهای،خود رانمایان کند.
اتفاق مهمی که در گردآوری این مجموعه افتاده است،تلفیقچهارده شعر ظاهرا مجزا با مضمون مترسک است که تصویرگر اینکتاب سعی داشته است،با نوع تصویرگری و تکنیک استفاده شدهآن را به صورت یک روایت متصل به هم نمایش دهد و تاریخنگاریهای زیر هرشعر را شکسته،و این اثر را به عنوان یک روایتواحد ارائه دهد.
فراز و نشیبی که در کل مجموعهی متن شعر وجود دارد،منقلب بودن و یک در میان وضعیت حسی مترسک تغییر میکند،به طوری که در فریمی شاهد وجود دوچرخه و بال وصل شده به مترسک هستیم و این نکته،انزجار وی از سکون و رکود رابازگو میکند و گیاه و درختچهای که با کاراکتر مترسک ترکیب شده،حس بالندگی و رویش را برای مترسک ایجاد کرده است."