دومین همایش ملی دین، فرهنگ و رسانه های نوین
«دومین همایش ملی دین، فرهنگ و رسانههای نوین» به منظور گفتمانسازی و نظریهپردازی و تولید ادبیات علمی در حوزههای مرتبط با دین و رسانههای نوین برگزار میگردد. این همایش میکوشد با گردآوری دیدگاههای صاحبنظران و پژوهشگران، به تبیین دقیقتر مناسبات دین و رسانه در زیستبوم دیجیتال بپردازد، فرصتها و تهدیدهای پیشروی مخاطب دینی را شناسایی کند و زمینه را برای ارائه راهکارهای علمی و بومی در جهت ارتقاء سواد رسانهای، حفظ هویت دینی و بهرهبرداری هوشمندانه از فناوریهای نوین فراهم سازد. امید است تدوین و انتشار مقالات علمیِ فاخر و ارزشمند این همایش، بتواند خلأهای پژوهشی این حوزه را جبران نماید.
محورهای اصلی این همایش عبارتند از:
1 مبانی و رویکردهای نظری در مخاطبشناسی دینی رسانهای
2 فناوریهای نوین، هوش مصنوعی و مخاطب دینی
3 حقوق مخاطب و حوزه بین الملل
4 اخلاق مخاطب در عصر رسانههای نوین
5 مخاطبشناسی تطبیقی در رسانههای سنتی و نوین با تأکید بر رسانههای دینی
6 دین، رسانههای هوشمند و آینده مخاطب
آخرين مهلت ارسال چکیده مقالات: 20 دی 1404
اعلام نتایج داوری چکیده مقالات: 20 بهمن 1404
آخرين مهلت ارسال اصل مقالات: 20 اسفند 1404
اعلام نتایج داوری اصل مقالات: 20 اردیبهشت 1405
:
: دانشکدۀ دین و رسانه (دانشگاه صدا و سیما)
: 10/7/2026 12:00:00 AM
: تهران-قم
: 3/11/2026 12:00:00 AM
: 1/10/2026 12:00:00 AM
: 02532904414