Abstract:
گاهی افرادی، اگرچه اندک، در میان شیعه پیدا م یشوند که به علّت عدم تتبّع کافی یا مطالعۀ کتاب های
مخالفان شیعه، مانند بهائیان، در اعتقادات شیعی خصوصا میلاد امام عصر، حضرت محمدب نالحسن
العسکری(ع) تشکیک میکنند. دلیل آ نها عمدتا تاریخی است؛ به این بیان که گزارشی از میلاد حضرت مهدی یا وجود ندارد یا اگر گزارشی هست، از لحاظ سندی مخدوش است. در مقام پاسخ باید گفت: اعتقاد به میلاد امام عصر(عج) اولا بر پایه عقل است و ثانیا نق لها ی تاریخی متواتر و معتبر این مطلب را اثبات م ینمایند. این مقاله به ارائه پاس خهایی حلی و روایی در این موضوع میپردازد.
قد نجد احیانا افرادا و ان کانوا قلايل بین الشیعه و نتیجه عدم متابعتهم الکافیه او اثر قراءه کتب
المخالفین للشیعه کالبهاي یین، یشککون بمعتقدا الشیعه وخاصه فی میلاد امام العصر والزمان،
الامام محمد بن الحسن العسکری سلام ا لله علیه. ودلیلهم الاصلی هو تاریخی؛ بذریعه ان تقریر
میلاد الامام المهدی اما لیس موجودا او ان سنده مشوش. ولدی الاجابه علی هولاء یجب القول: ان
الاعتقاد بمیلاد امام العصر علیه السلام یقوم اولا علی اساس العقل وثانیا علی الروایات التاریخیه
المتواتره والموثقه التی توکد هذا الموضوع.
Sometimes there are people , albeit a small number among the Shiites who doubt the Shiite
beliefs, especially the birth of Imam al-Asr (as), Hazrat Mohammad ibn al Hasanal-
Askari (as). due to insufficient adherence or reading books of Shiite dissidents like Baha'is.
Due to insufficient adherence or reading books of Shiite dissidents. The reason is
mainly historical; In other words, the report on the birth of Hazrat Mahdi (as) is either
non-existent or distorted in terms of documents. We should answer that the birth of Imam
al –Asr (as) as a belief is proved by two reasons: Firstly, it is based on reason. Secondly,
consecutive and authentic historical narrations prove this event.
Machine summary:
نام و مشخصات ایشان بهصراحت در روایات شیعه آمده است و اگر کسی در دایره تشیّع باشد یا روایات شیعه را قبول داشته باشد، 1 نمیتواند منکِر ولادت فرزند امام حسن عسکری علیه السلام شود و همانگونه که به امامت امام عسکری معتقد شده است، باید به وجود فرزندش نیز اذعان نماید.
3 حدیث لوح حضرت زهرا؟سها؟ لوح فاطمه هدیۀ خداوند به آن بانوی بزرگوار از ناحیۀ رسول خدا است که اسامی اوصیاء دوازدهگانه در آن ذکر شده است؛ در پایان این لوح پس از معرّفی امام حسن عسکری علیه السلام آمده است: لازم به ذکر است که بهائیان روایات شیعه را قبول دارند، زیرا خود از این خاستگاه برای اثبات آمدن علیمحمد باب که به زعم ایشان امام دوازدهم است، بهره جستهاند.
اگر کسی در میلاد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تشکیک نماید درواقع روایات سیزده معصوم را تکذیب کرده است و این دیگر چه ادعای تشیّعی است؟ 1 پایانبخش این قسمت روایتی هشداردهنده از ابامهدی امام عسکری علیه السلام است: موسیبنجعفربنوهب بغدادی گوید: از حضرت امام حسن عسكری علیه السلام شنیدم که میفرمود: میبینم شما بعد از من دربارۀ جانشین من اختلاف میكنید؛ آگاه باشید!
نسیم و ماریه خادمان امام حسن عسكری علیه السلام گویند: هنگامیكه صاحبالزمان از مادرش متولد شد روی زانوی خود نشسته و دو سبابۀ خود را به طرف آسمان بلند كرد، سپس عطسه کرد، آنگاه فرمود: الْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ و صلی اللّه علی محمد و آله، ستمکاران گمان كردهاند كه حجت خداوند باطل شده است و اگر اذن سخن گفتن به ما داده شود شك از بین خواهد رفت.