Abstract:
همواره شناخت آینده، آرزوی دیرینه بشر بوده است و در قرن معاصر تلاش برای پیشبینی، شناخت و ترسیم آیندهها در ملل و ادیان مختلف در دو مسیر علمی و غیرعلمی (رمالی، طالعبینی و…) دنبال میشود. برای تکمیل پارادایم آیندهپژوهی به جمعآوری دیدگاههای متفاوت نسبت به آینده (ها) نیاز داریم. در این مقاله، آیندهاندیشی ازمنظر یهود به روش مروری و ازطریق مطالعه اسنادی، با بررسی رویدادهای تاریخی مؤثر بر آینده (بدیهی است درحالحاضر آینده آن زمان جزئی از تاریخ شده است.) آغاز شده است که نشان میدهد حتی برخی وقایع حتمی پیشبینیشده ازقبیل ظهور حضرت موسی علیهالسّلام بهعنوان منجی بنیاسرائیل چگونه تغییر پیدا کرده است و تغییر آینده در تفکر یهود تثبیت شده است. درادامه، پیشرانهای شکلدهنده آینده یهود شامل اعتقاد به ماشیح، گئولا، سرزمین موعود و قیامت و نحوه تعامل یهود با این پیشرانها، رویکرد فعالانه (درمقابل منفعلانه) آیندهاندیشی یهود را نشان میدهد. میتوان گفت سیطره جهانی صهیونیسم امروز نتیجه آیندهاندیشی یهود در طول تاریخ بوده است که مطمئناً مقابله با تفکر حکومت جهانی یهود جز با اولاً شناخت جامع و همهجانبه این تفکر و ابعاد مختلف آن و ثانیاً رویکرد فعالانه، آیندهنگارانه و عملیاتیسازی آن در محور مقاومت امکانپذیر نخواهد بود
Having knowledge of the future has always been a long-standing human desire, and efforts are being made to predict, recognize and map the future in this current century by different nations and religions in both scientific and non-scientific (geomancy, divination, etc.) directions. To complete the futures study paradigms, we need to consider different perspectives of the future(s). This research focuses on futurism from the Jewish perspective beginning with a review method and through the study of documents, and examining the historical events that affect the future (obviously, the future of that time has now become part of past history). This review shows how, even some certain predicted events such as the emergence of the Prophet Moses (PBUH) as the savior of the Israel, have been changed. Change has been established in Jewish thought. The drivers that shape the Jewish future, including belief in the Messiah, Jeolla, the Promised Land, and the Resurrection, and the way in which the Jews interact with them, show the active (as opposed to passive) approach of Jewish futurism. It can be stated that the global domination of Zionism in these days are the result of Jewish future thought throughout history. Certainly, it will not be conceivable to confront the thought of the Jewish world government except by, firstly, a comprehensive understanding of this ideology and its various dimensions, and secondly, by proposing an active, forward-looking and practical approach in the axis of resistance.
Machine summary:
بنابراين ، لازم است پيش از هر چيز به اين سؤال اساسي پاسخ داده شود که اقدامات يهـود در طول تاريخ چگونه آينده يهود را (که درحال حاضر آينده آن زمـان نيـز جزئـي از تـاريخ شـده است ) شکل داده است و آيا ازمنظر يهود رويدادهاي امروز جهان ميتواننـد آينـده يهـود را رقـم بزنند؟ نه تنها بررسي آينده انديشي ازمنظر يهود بـدون درنظرگـرفتن ريشـه هـاي تـاريخي آن جـامع و کامل نخواهد بود؛ بلکه امکان پذير نيز نخواهد بود.
در اين مقاله تلاش شده است ضمن بررسي عميق ريشه هاي تاريخي آينده نگـري يهوديـان بـه مباني آينده يهود، شامل سرزمين موعود، منجي آخرالزمان و...
ريشه هاي تاريخي آينده انديشي يهود يوسف عليه السلام در روزهاي پاياني عمر پربرکت خود، بنياسرائيل را آگاه ميسازد که پس از وي گرفتـار سـتم فرعـون شـده و بـه ذلـت کشـانده خواهنـد شـد تـا آن زمـان کـه منجـياي از فرزندان لاوي ظهور کرده و آنان را از ستم فرعون برهاند.
تنهـا سـؤالي کـه در ايـن خصـوص مطـرح ميشود آن است که آيا اين حکومت جهاني با لشکرکشي به نتيجه ميرسد يا با توافق طرف ها؟ درنتيجـه خـانواده روتشـيلد روي طـرح حکومـت جهـاني کـار مـيکننـد و درابتـدا بـه منظـور متمرکزکردن نظام هاي اقتصادي کل جهان ، طرحي سه مرحله اي را آغاز ميکنند: ١.
الف) مؤسسه سياست گذاري براي مردم يهود «مؤسسه سياست گذاري براي مردم يهود» (JPPI١) مهم ترين مرکـز صهيونيسـتي آينـده پژوهـي است که دراين راستا فعاليت مـيکنـد و ارزيـابيهـاي سـالانه JPPI دراختيـار مهـم تـرين نهادهـا و سازمان هاي تصميم گيرنده صهيونيسم درباره يهوديان قـرار داده مـيشـود و آنهـا نيـز راهکارهـاي ارائه شده در اين ارزيابيها را اجرا ميکنند.