Abstract:
پژوهش حاضر، باهدف تحلیل تاثیر بانکداری سنتی بر پذیرش بانکداری الکترونیکی توسط مشتریان انجام گردید. در این پژوهش سعی شد تا تاثیر کیفیت خدمات ارائ هشده در شعب بانک ملت بر پذیرش و استفاده مشتریان از خدمات الکترونیکی ارائ هشده توسط سامان ههای بانک از طریق دو نظریه تعمیم برند و انتظار-تایید مورد ارزیابی قرار گیرد. ابزار گردآوری داد هها در این پژوهش پرس شنامه بوده که تعداد 320 پرس شنامه در بین مشتریان شعب بانک ملت شهر اصفهان در فاصله زمانی فروردی نماه تا خردادماه 1393 توزیع شد. نتایج پژوهش حاکی از تاثیر مثبت کیفیت ادرا کشده خدمات سنتی بر ادراک مشتریان از کیفیت خدمات الکترونیکی و نیت استفاده از بانکداری الکترونیکی و درنهایت تایید نظریه تعمیم برند هست. ه مچنین نتایج نشا ندهنده تاثیر مثبت کیفیت ادرا کشده خدمات سنتی ارائ هشده در شعب بانک بر تایید عملکرد این نوع خدمات توسط مشتریان و تاثیر آن بر تشویق آ نها به ادراک مزایای نسبی نوع دیگری از بانکداری یعنی بانکداری الکترونیکی و استفاده از این نوع خدمات و عد متایید نظریه انتظار - تایید م یباشد. از طرفی یافت ههای پژوهش نشان داد که اثر خودکار آمدی افراد برای تغییر ب هعنوان عامل تعدی لکننده بر رابطه کیفیت ادرا ک شده خدمات سنتی و کیفیت ادرا کشده از خدمات الکترونیکی مورد تایید قرار نگرفته است.
Machine summary:
در این پژوهش سعی شد تا تأثیر کیفیت خدمات ارائه شده در شعب بانک ملت بر پذیرش و استفاده مشتریان از خدمات الکترونیکی ارائه شده توسط سامانه های بانک از طریق دو نظریه تعمیم برند و انتظار تأیید مورد ارزیابی قرار گیرد.
هم چنین نتایج نشان دهنده تأثیر مثبت کیفیت ادراک شده خدمات سنتی ارائه شده در شعب بانک بر تأیید عملکرد این نوع خدمات توسط مشتریان و تأثیر آن بر تشویق آنها به ادراک مزایای نسبی نوع دیگری از بانکداری یعنی بانکداری الکترونیکی و استفاده از این نوع خدمات و عدم تأیید نظریه انتظار - تأیید می باشد .
از طرفی یافته های پژوهش نشان داد که اثر خودکار آمدی افراد برای تغییر به عنوان عامل تعدیل کننده بر رابطه کیفیت ادراک شده خدمات سنتی و کیفیت ادراک شده از خدمات الکترونیکی مورد تأیید قرار نگرفته است.
آنها نیز در پژوهش های خود به این نتیجه رسیدند که ادراک مطلوب مشتریان از کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی می تواند در کسب مزایای نسبی اینگونه خدمات توسط مشتریان تأثیر مثبت داشته باشد.
آنها در مطالعه خود که در صنعت بانکداری صورت گرفت به این نتیجه رسیدند که خودکارآمدی افراد برای تغییر به عنوان متغیر تعدیل گر می تواند بر رابطه بین کیفیت خدمات سنتی و کیفیت ادراک شده خدمات الکترونیکی تأثیرگذار باشد.
. نتایج پژوهش نشان دهنده تأثیر کیفیت خدمات الکترونیکی ارائه شده توسط بانک برادراک مزایای نسبی بانکداری الکترونیکی توسط مشتریان است.
Understanding changes in belief and attitude toward information technology usage: a theoretical model and longitudinal test”, MIS Quarterly Journal, 28(2), 229-254.