Abstract:
هدف از این تحقیق، بررسی دوره های آموزشضمن خدمت از دیدگاه کارشناسان مراکز ناتوانی یادگیری در شهرستان های استان تهرانمیباشد.
روش: تحقیق حاضر، توصیفی از نوع اکتشافی میباشد. جامعه آماری شامل تمامی کارشناسان شاغل در مراکز ناتوانی یادگیری شهرستانهای استان تهران میباشد که در شش مرکز گلستان، شهرری، پاکدشت، شهریار، ملاردو شهر قدس واقع شدهاند و تعداد آنها 50 نفر است که با حجم نمونه برابر است و با روش سرشماری بررسی شدند. ابزار اندازهگیری تحقیق، پرسشنامه 46 سوالی در خصوص تدوین،اجرا و ارزشیابی نظام دار برنامه آموزش ضمن خدمت، بوده است. به منظور بررسی سوالات پژوهش از آزمونtتک نمونه ای استفاده شده.. یافته ها: نشان داد که طبق نظر شرکت کنندگان در طرح پژوهشی حاضر، میزان مطلوبیت دوره های آموزش ضمن خدمت کارشناسان مراکز ناتوانی یادگیری آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، کمتر از حد متوسط است.
Purpose of this research is “analysis of the terms of in serving training curriculum in view point of experts of learning disability centers in townships of Tehran”. The approach of this research is exploratory descriptive. The statistical population consists of all the experts working in learning disability centers in townships of Tehran that, locate in 6 centers, Golestan, Shahr-e-Rey, Pak-Dasht, Shahriar, Malard and Shahr-e-Ghods, and the number of them is 50, as many as the sample and they were studied by census, and sampling was not applied because, all the research population was accessible. Measure of research was a questionnaire consisting of 46 questions about codification, execution and organized evaluation of in serving training programs. In order to study the research questions a single case T test was applied. Using this test was because of comparing the experimental average (obtained from current sample) with theoretical average (average score in spectrum of probable scores in each variable). The outcomes of research showed that, according to the opinions of participants in this researching study, the amount of desirability of in serving training programs of experts of learning disability of education of townships of Tehran is less than average.
Machine summary:
يافته هاي پژوهش سوال اصلي عبارت است از: ميزان مطلوبيت دوره هاي آموزش ضمن خدمت از ديدگاه کارشناسان مراکز ناتواني يادگيري شهرستاهاي استان تهران چقدر است ؟ به منظور بررسي سوال فوق از آزمون t تک نمونه اي استفاده شده است .
سوال فرعي اول عبارت است از: ميزان مطلوبيت توجه به شرايط شرکت کنندگان در دوره هاي ضمن خدمت از ديدگاه کارشناسان مراکز ناتواني يادگيري شهرستاهاي استان تهران چقدر است ؟ به منظور بررسي سوال فوق از آزمون t تک نمونه اي استفاده شده است .
بنابراين ، با ٩٩ درصد اطمينان مي توان گفت طبق نظر شرکت کنندگان در طرح پژوهشي حاضر، ميزان توجه به شرايط شرکت کنندگان در دوره هاي ضمن خدمت کارشناسان مراکز ناتواني يادگيري آموزش و پرورش شهرستانهاي استان تهران ، کمتر از حد متوسط است .
سوال فرعي سوم عبارت است از: ميزان مطلوبيت منابع در دوره هاي آموزش ضمن خدمت از ديدگاه کارشناسان مراکز ناتواني يادگيري شهرستانهاي استان تهران چقدر است ؟ به منظور بررسي سوال فوق از آزمون t تک نمونه اي استفاده شده است .
بنابراين ، با ٩٩ درصد اطمينان مي توان گفت طبق نظر شرکت کنندگان در طرح پژوهشي حاضر، ميزان مطلوبيت منابع آموزشي در دوره هاي ضمن خدمت کارشناسان ناتواني يادگيري آموزش و پرورش شهرستانهاي استان تهران، کمتر از حد متوسط است .
سوال فرعي چهارم عبارت است از: ميزان انگيزه شرکت کنندگان براي شرکت در دوره هاي آموزش ضمن خدمت از ديدگاه کارشناسان مراکز ناتواني يادگيري شهرستانهاي استان تهران چقدر است ؟ به منظور بررسي سوال فوق از آزمون t تک نمونه اي استفاده شده است .