Abstract:
ارتبااطات بازاریابی یکپارچه (IMC) مفهومی جدید در علم بازاریابی در جهت افزایش اثربخشی تکنیکهای بازاریابی است IMC با یکپارچه سازی ارتباطات بازاریابی، ضمن کا ش زینه ا بازاریابی را هدفمندتر و با برنامه تر می سازد در پژوهش حاضر سعی شده تاثیر عناصر IMC بر عملکرد برند سنجیده شود.
Machine summary:
يک تيم پژوهشي از اتحاديه شرکت هاي تبليغاتي آمريکا (٤ s A) تعريفي از ارتباطات بازاريابي يکپارچه به شرح زير ارائه داده است : "مفهومي از برنامه ريزي ارتباطات بازاريابي که ارزش افزوده ٢ يک برنامه جامع و کامل را شناسايي و نقش کليدي ابزار هاي متنوع ارتباطات مثل تبليغات عمومي، پاسخ مستقيم ، ترويج فروش و روابط عمومي را ارزيابي و اين ابزارها را براي رسيدن به شفافيت ، انسجام و حداکثر تاثير ارتباط ترکيب مي کند.
٢- بيان مسئله ارتباطات بازاريابي يکپارچه (IMC) : مفهومي از برنامه ريزي ارتباطات بازاريابي که ارزش افزوده (Added value) يک برنامه جامع و کامل را شــناســايي و نقش کليدي ابزار هاي متنوع ارتباطات مثل تبليغات عمومي ، پاسخ مستقيم ، ترويج فروش و روابط عمومي را ارزيابي و اين ابزارها را براي رسيدن به شفافيت ، انسجام و حداکثر تاثير ارتباط ترکيب مي کند ( کاتلر و همکاران ، ٢٠٠٦ ).
محسن درويشي ٤- مدل مفهومي پژوهش (به تصویر صفحه مراجعه شود) ٥- فرضيات پژوهش فرضيه اصلي به نظر مي رسد که عناصر مديريت ارتباط يکپارچه بازاريابي (IMC) بر عملکرد شرکتهاي پخش محصولات غذايي، شوينده ، آرايشي و بهداشتي در اصفهان تاثير دارد.
فرضيه هاي فرعي ١-به نظر مي رسد که عناصر مديريت ارتباط يکپارچه بازاريابي (IMC) بر عملکرد فروش شرکتهاي پخش محصولات غذايي، شوينده ، آرايشي و بهداشتي در اصفهان تاثير دارد.
٢-به نظر مي رسد که عناصر مديريت ارتباط يکپارچه بازاريابي (IMC) بر مزاياي برند شرکتهاي پخش محصولات غذايي ، شوينده ، آرايشي و بهداشتي در اصفهان تاثير دارد.