Abstract:
آموزش و پرورش در دوران بیماری کوید_١٩ با چالش ها و شرایط تازه ای رو به رو شد و مفهوم مدرسه با تعریف و تصویری که در ذهن مردم نقش بسته بود بسیار فاصله گرفت . مردم مناطق محروم که در حالت عادی از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار نبودند در این دوران آسیب بسیار جدی دیدند. آموزش و پرورش در دوران پسـا کرونا اکولوژی و زیست بوم جدیدی را تجربه میکند که همه ابعاد آن از نقش والدین ، دانش آموزان ،معلمان و مشـکلات آنها، تولید منبع های آموزشـی، مدیریت کلاس و مدرسـه و برنامه ریزی آموزشی مدرسه به یک صورت بندی تازه نیاز دارد. هدف از نگارش این مقاله بررســی و ســازماندهی شــرایط کرونایی در تعلیم و تربیت دانش آموزان ابتدایی مدارس مناطق محروم و آموزش مجازی و چالش های بوجود آمده در دوران کرونا، مشـــکلات حوزه های مختلف اعم از دانش آموزان و معلمان و والدین و پس از آن چالش های پیش رو برای دانش آموزان ،والدین ،معلمان و مدیران مدارس در دوران پسـا کرونا و ارائه راهکار های مناسب مدیریتی برای اداره کلاس و مدرسه و تجزیه و تحلیل مدیریت و اهمیت مدیریت در سازمانها و آموزشگاه ها و مدارس برای ارتقای کیفیت و بدست آوردن نتیجه مطلوب در دوران پسا کرونا و برنامه ریزی مناسب برای بازدهی بالا در این دوران در رابطه با این قشر مهم و آسیب پذیر جامعه یعنی دانش آموزان مقاطع ابتدایی مناطق محروم میباشد.
Machine summary:
آموزش و پرورش در دوران پسـا کرونا اکولوژي و زيست بوم جديدي را تجربه ميکند که همه ابعاد آن از نقش والدين ، دانش آموزان ،معلمان و مشـکلات آنها، توليد منبع هاي آموزشـي، مديريت کلاس و مدرسـه و برنامه ريزي آموزشي مدرسه به يک صورت بندي تازه نياز دارد.
هدف از نگارش اين مقاله بررســي و ســازماندهي شــرايط کرونايي در تعليم و تربيت دانش آموزان ابتدايي مدارس مناطق محروم و آموزش مجازي و چالش هاي بوجود آمده در دوران کرونا، مشـــکلات حوزه هاي مختلف اعم از دانش آموزان و معلمان و والدين و پس از آن چالش هاي پيش رو براي دانش آموزان ،والدين ،معلمان و مديران مدارس در دوران پسـا کرونا و ارائه راهکار هاي مناسب مديريتي براي اداره کلاس و مدرسه و تجزيه و تحليل مديريت و اهميت مديريت در سازمانها و آموزشگاه ها و مدارس براي ارتقاي کيفيت و بدست آوردن نتيجه مطلوب در دوران پسا کرونا و برنامه ريزي مناسب براي بازدهي بالا در اين دوران در رابطه با اين قشر مهم و آسيب پذير جامعه يعني دانش آموزان مقاطع ابتدايي مناطق محروم ميباشد.
پژوهش هاي مربوط به مديريت کلاس درس نشان ميدهد که تعداد قابل توجه اي از معلمان در اداره کلاس خود مشکل دارند اين مشکلات بيشتر به صورت عدم انجام تکاليف درسي و عدم پيشرفت تحصيلي متجلي ٥١٠ مديريت و سازماندهي آموزش ابتدايي و مديريت کلاس و مدرسه در دوران کرونا...