Abstract:
سابقه و هدف: باید توجه داشت که کارآفرینان تنها به ایجاد فرصتهای شغلی جدید نمیپردازند بلکه با ساختار، تفکر، تحرک و
فرهنگ لازم دست به تخریب خلاق میزنند تا از دل ویرانههای کهن بنای رفیع آبادانی و پیشرفت را برافرازند.
مواد و روشها:. مطالعه حاضر از نوع توصیفی تحلیلی١ است و پس از بررسی مفاهیم با ارائه نتایج به پیشنهادات کاربردی
پرداخته شده است. روش تحقیق حاضر توصیفی و روش گردآوری اطلاعات آن، کتابخانهای است. بدین صورت که از منابع
کتابخانهای نظیر: کتاب، مقاله، منابع خارجی و... و آموختههای محقق استفاده شده است.
یافتهها: از نظر این پژوهش کارآفرینی و کارآفرینان نقش کلیدی در روند توسعه و پیشرفت اقتصادی جوامع مختلف ایفا می
کنند. تجارب کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی، مالزی و هند آکنده از فعالیتهای چشمگیر کارآفرینانی بوده است که امروز به
توسعه یافتگی کشور خود میبالند.
نتیجهگیری: از مباحث ایراد شده نتیجه گرفته میشود که در این زمینه هم باید از طرف بخش خصوصی و هم بخش دولتی
حمایتهایی صورت پذیرد. بسیاری از مدارس و موسسات کارآفرینی علاوه بر آموزشهای تئوریک با برگزاری کلاس و کارگاه
های مختلف به آموزش توانمندیهای اجتماعی، مهارتهای ارتباطی، رویکردهای خلاقانه و... میپردازند.
Machine summary:
کار آفريني ، کارمند کارآفرين ، آموزش و پرورش ، توانمندي ، مهارت 1 analytic-descriptive 1 مقدمه در دنياي امروز چالش هاي اطلاعاتي درباره چگونگي نحوه استفاده از اطلاعات است ، زيرا که ما در محيطي زندگي مي کنيم که بسيار متفاوت از شرايطي است که اجداد مان طي کرده اند ، محيطي که با هر قدم تغييرات زيادي ايجاد مي شود و با توجه به باتوجه به نقش و اهميت کارآفريني و سابقه درخشان کارآفرينان در توسعه بسياري از کشورها و باتوجه به مشکلات اقتصادي زيادي که کشور ما با آن مواجه بوده و دست ياري از هر سويي مي طلبد، ترويج و اشاعه مفهوم کارآفريني، بسترسازي براي فرهنگ حامي کارآفريني و مهمتر از همه تربيت افراد (بويژه تحصيلکردگان ) کارآفرين سازماني براي تمامي جوامع بــه خصوص براي جوامع درحال توسعه اي مانند ايران از اهميت و ضرورت حياتي برخوردار است [١].
در پايان ذکر اين نکته ضروري است که هدف از آموزش کارآفريني تنها راه اندازي کسب وکار و کارآفريني انتفاعي براي خود نيست ؛ بلکه کارآفريني يک شيوه ي زندگي است که در تمام ابعاد زندگي فردي ، سازماني و اجتماعي فرد کاربرد دارد و دانش آموزان به عنوان کارمندان ، مسئولان ، مديران و کارآفرينان آينده کشور چنانچه با اين مباحث آشنا شوند، در تصميم گيري زندگي و شغلي براي خود، سروکار داشتن با کارآفرينان و حل مسائل و مشکلات آنان بهتر عمل خواهند نمود[٨].