Abstract:
همهگیری مستمر کووید-19 فشار قابل توجهی بر دولتها، از نظر مالی و حفظ ارایه موثر خدمات عمومی وارد کرده است. تجربه انگلستان در ارتباط با صورت های مالی تلفیقی دولت (WGA) نشان میدهد که اولا، اگرچه این ابزار نوشداروی تمامی مشکلات نیست، اما WGA داراییها و بدهیهایی را برجسته نموده (مانند بدهیهای بازنشستگی آینده، ادعاهای سهلانگاری بالینی و تعهدات مشارکت عمومی - خصوصی) که در حال حاضر تحت پوشش اصول حسابداری دولتی قرار ندارند. ثانیا شواهدی وجود دارد که نشان میدهد WGA به برنامهریزی کمک میکند، تصمیمگیری در مورد استفاده از داراییها را تسهیل میکند، شفافیت مالی بخش عمومی را افزایش میدهد و به گفتگوها در مورد مدیریت ریسک بلندمدت و سیاستهای مالی کمک میکند. انتهای سال 2021 زمانی است که 10 سال از انتشار اولین صورت های مالی تلفیقی دولتی در انگلستان میگذرد که نشاندهنده اولین مجموعه صورتهای مالی حسابرسی شده است که مطابق با استانداردهای بینالمللی حسابداری برای بخش عمومی انگلستان تهیه شده است. با توجه به اینکه دولتها در سراسر جهان منابع قابل توجهی را برای نوسازی شیوهها و سیستمهای گزارشگری مالی خود سرمایهگذاری میکنند، باید این مسیله را در نظر بگیریم که آیا این تغییرات با افزایش ارزش پولی همراه خواهند بود و اینکه آیا منتج به منافع ملموسی خواهند شد یا خیر. به دلیل نیاز به تحقیقات بیشتر برای پی بردن به مزایای عملی اصلاحات حسابداری بخش عمومی، مقاله حاضر به بررسی سودمندی WGA در کشوری مانند انگلستان میپردازد و محدودیتها و چالشهای پیش رو را بیان میکند. با توجه به افزایش تعهدات آینده و افزایش سطح بدهی، این مقاله توضیح میدهد که چگونه اطلاعات WGA میتواند به تصمیمگیری دولت ها کمک کند.
Machine summary:
تجربه انگلستان در ارتباط با صورت هاي مالي تلفيقي دولت (WGA) نشان مي دهد که اولا، اگرچه اين ابزار نوشداروي تمامي مشکلات نيست ، اما WGA داراييها و بدهي هايي را برجسته نموده (مانند بدهي هاي بازنشستگي آينده ، ادعاهاي سهل انگاري باليني و تعهدات مشارکت عمومي - خصوصي ) که در حال حاضر تحت پوشش اصول حسابداري دولتي قرار ندارند.
مقدمه نوامبر ٢٠٢١ دهمين سالگرد انتشار اولين صورت هاي مالي تلفيقي دولتي انگلستان براي سال منتهي به ٣١ مارس ٢٠١٠ بود که اين اولين مجموعه صورت هاي مالي حسابرسي شده است که مطابق با استانداردهاي بين المللي حسابداري براي بخش عمومي انگلستان تهيه شده است .
Public Accounts Committee ديگر، اين ابزار به عنوان يک فيلتر براي استانداردسازي حسابداري و خط مشي دولتي موجود در اين زمينه در سراسر دولت انگلستان شناخته شده است (چو و همکاران ، ٢٠١٩) و اينگونه استدلال ميشود که کامل ترين و دقيق ترين تصاوير را براي امور مالي بخش عمومي انگلستان ارائه ميدهد (کميته حساب هاي عمومي ، ٢٠٢١).
Ministry of Finance Estonia مشارکت عمومي-خصوصي ٥(PPP) يا قراردادهاي ابتکاري مالي خصوصي در حساب هاي ملي به عنوان هزينه هاي جاري يا سرمايه اي در سال متحمل شده (بسته به ارزيابي ريسک ها و پاداش ها) شناسايي ميشود، در حالي که WGA قراردادهاي PPP را به عنوان داراييها و بدهي ها ميشناسد ( HM Treasury، ٢٠٢٠).
در صورت موفقيت ، ٢٠١٩-٢٠٢٠ WGA اين اولين مجموعه از صورت هاي تلفيقي در انگلستان خواهد بود که عمدتا بر اساس فناوري اطلاعات تهيه شده است (کميته حساب هاي عمومي ، ٢٠٢١).