Abstract:
شرایط اضطراری که در طول سال اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا اتفاق افتاد سبب سرعت گرفتن تغییر
سیستم آموزشی و عبور آن از آموزش سنتی به سمت سیستمهای آموزش سیار شد. به دلیل گستردگی و
سرعت این تغییرات تحلیل و بررسی ابعاد مختلف سیستم جدید از ملزومات و اهم های این دوره میباشد.
هدف پژوهش حاضر بررسی استفاده از یادگیری سیار و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان از دیدگاه معلمان
شهر زنجان است. روش پژوهش پیمایش و ابزار بهکار رفته پرسشنامه با حجم نمونه ٢٦٨ نفر معلمان شهر
زنجان به صورت نمونهگیری تصادفی ساده از بین معلمان ابتدایی انتخابشدهاند. فرضیه اصلی پژوهش
بررسی رابطه استفاده از یادگیری سیار و پیشرفت تحصیلی است. ابزار اندازهگیری، برای متغیرهای پژوهش
از پرسشنامه یادگیری سیار و پیشرفت تحصیلی استفادهشده است. نتایج پژوهش نشان داد که استفاده از
یادگیری سیار و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان از دیدگاه معلمان موثر است. و میزان آشنایی، میزان
کاربرد، میزان مفید بودن این برنامهها و غنی کردن یادگیری بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان موثر است.
Machine summary:
هدف پژوهش حاضر بررسي استفاده از يادگيري سيار و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان از ديدگاه معلمان شهر زنجان است .
هدف از اين پژوهش بررسي استفاده از يادگيري سيار و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان از ديدگاه معلمان شهر زنجان مي باشد.
٢-١-فرضيه هاي پژوهش به نظر ميرسد استفاده از يادگيري سيار بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان از ديدگاه معلمان شهر زنجان مؤثر باشد.
0 جدول (٢-٢): ضريب آزمون رگرسيون پيرامون تأثير يادگيري سيار بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان (به تصویر صفحه رجوع شود) نتايج به دست آمده از آزمون رگرسيون بين اين حاکي از آن است که ضريب رگرسيون با سطح معنيداري ٠٠٠٠=α برابر با ٠/٤٣٤- =R محاسبه شده است .
از آنجا که اين سطح معنيداري از سطح معنيداري مورد نظر ما ٠٠٥=α کوچک تر است مدرک کافي براي رد فرض صفر خودداريم ، درنتيجه فرضيه صفر ما رد و فرضيه اصلي ما تائيد ميشود؛ بنابراين نتيجه ميگيريم که به ازاي تغيير در يک واحد انحراف استاندارد ميزان آشنايي يادگيرنده سيار بر پيشرفت تحصيلي به اندازه ٠/٣٦٨ افزايش مييابد به نظر ميرسد کاربرد يادگيرنده سيار بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان از ديدگاه معلمان شهر زنجان مؤثر باشد.
از آنجا که اين سطح معنيداري از سطح معنيداري موردنظر ما ٠٠٥=α کوچک تر است مدرک کافي براي رد فرض صفر خودداريم ، در نتيجه فرضيه صفر ما رد و فرضيه اصلي ما تائيد ميشود؛ بنابراين نتيجه ميگيريم که به ازاي تغيير در يک واحد انحراف استاندارد مفيد بودن برنامه ها و غني کردن يادگيري سيار بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان به اندازه ٠/٣٢٨ افزايش مييابد.
يافته هاي حاصل از جداول بالا و پژوهش نشان ميدهد که يادگيري سيار بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان موثر است .