Abstract:
هدف از ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ تعیین موقعیت راهبردی و تدوین برنامۀ راهبردی معاونت توسعۀ ورزش قهرمانی و حرفهای است. روش تحقیق کیفی است که بر مبنای اهداف تحقیق در ردیف تحقیقات کاربردی و نیازمحور قرار دارد. نحوۀ گردآوری اطلاعات، استفاده از پرسشنامۀ باز و مصاحبۀ نیمهساختاریافته برای کسب نظرهای اعضای گروههای کانونی بود و در نهایت برای بررسی و تصویب نهایی از نظرهای اعضای شورای راهبری استفاده شد. نمونۀ تحقیق شامل رؤسای فدراسیونها، نواب رئیس فدراسیونها، رئیس معاونت توسعۀ ورزش قهرمانی و حرفهای و رئیس معاونت امور بانوان، مدیران کل و تعدادی از کارشناسان معاونت توسعۀ ورزش قهرمانی و حرفهای بود که بهصورت کلشمار 30 نفر در نظر گرفته شد. پس از تجزیهوتحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید و تشکیل ماتریس ارزیابی هریک از عوامل داخلی و خارجی، محرز شد که معاونت توسعۀ ورزش قهرمانی و حرفهای از نظر موقعیت راهبردی در منطقۀ WO قرار دارد. با وجود این، تمامی یازده راهبرد تدوینشده برای تحقق رسالت آن انتخاب شدند. میتوان اذعان داشت که معاونت توسعۀ ورزش قهرمانی و حرفهای با اﺳﺘﻔﺎده از فرصتهای پیشرو و ﮐﺎﻫﺶ ضعفهای دروﻧﯽ و ﺑﺎ ﺗﮑﯿﻪ بر راهبردهای محافظهکارانه ﺧﻮاﻫﺪ ﺗﻮاﻧﺴﺖ ﺑﻪ اﻫﺪاف ﻣﺘﻌﺎﻟﯽ سازمانی ﺧﻮد دﺳﺖ ﯾﺎﺑﺪ.
The aim of this study was to determine the strategic position and develop strategic plan of the deputy of the athletics and professional development. The research method is quality and research goals is needed for applied research and demand area. An open-ended questionnaire and a half-structured interview was used to gain feedback from the members of the focus groups and to review and approve the final by members of the strategy council .The sample consisted of a number of heads of federations, Vice-president of the federation, the deputy athletics and professional development and the deputy for women, general managers and a number of experts in the deputy athletics and professional development was considered the number 30 as a whole. After analyzing the strengths, weaknesses, opportunities and threats formation and evaluation matrix of each of the internal and external factors, It was obvious that the deputy championship in terms of strategic position in the region is WO. However, all eleven strategies were chosen to develop its mission. It can be said that the deputy championship could be use by opportunity, reduce internal weaknesses and conservative strategies get to magnificent objectives of organization.