Abstract:
یادگیری یکی از مهارت های اساسی و پایه ای زندگی است که هم به زندگی رونق و دوام می بخشد و هم زندگی است که
ضرورت یـادگیری را بـه وجود می آورد. در دنیا شخص یا موجودی را نمی توان یافت که از ابتداییترین تا پیچیده ترین و
تخصصی ترین رفتارها و عملکردهای فردی و اجتماعی خود را مدیون یادگیری نباشد. هر چه میزان یادگیری بیشتر و عمیقتر
باشد در بهبود شرایط زندگی نقش مـوثرتری بـازی می کند. با توجه بـه اهمیت موضوع یادگیری، در این مقاله، به شرایط موثر
و مهـم در یادگیری و برخی از وظایف والدین کودکان دارای اختلال یادگیری، درمان مشکلات یادگیری و جنبه های پیشگیری از آن اشاره شده است
Machine summary:
مشکلات در تلفظ درست کلمات تأخير و در جاماندگي در گفتار متناسب با سن دشواري در يافتن کلمات مناسب در مواقع حرف زدن مشکلات در يادگيري کلمات جديد دشواري در خواندن کلمات دشواري در يادگيري اعداد و حروف الفبا آگاهي واج شناختي ضعيف يا عدم وجود آگاهي واج شناختي ناتواني در بيان حروف الفبا به صورت روان ضعف و مشکل در ادراک صدا با حروف مشکل در بازگويي قصه هاي کودکانه و رعايت توالي موجود در آن ها متوجه پايدار ضعيف تلاش زياد براي فهماندن مفهوم گفتار خود به ديگران دشواري در دنبال کردن جهت ها داشتن رفتارهاي تکانش گري ، نقص توجه و بيش فعالانه تکرار مدام يک فکر و ناتواني در کسب افکار جديد دشواري در مديريت زمان ، زود خسته شدن و دست کشيدن از انجام فعاليت تغييرات ناگهاني و سريع در خلق و انجام بازي به صورت انفرادي زودرنجي ، پرخاشگري ، عصبانيت شديد و عدم پيروي از دستورات معلم و ديگر بزرگسالان به راحتي نااميد شدن و از دست دادن انگيزه و اميد مشکل در برقراري ارتباط با همسالان و طرد از طرف آن ها و انزواي کودک خام حرکتي و مشکلات تعادل هماهنگي حرکتي ضعيف و مشکلات ادراکي - حرکتي مشکلات حرکتي درشت از جمله لي لي کردن ، بالا رفتن ، پريدن ، دست زدن مشکلاتي در استفاده از رنگ ها، کشيدن نقاشي ، رسم اشيا، رديابي يا کپي کردن 116 چگونه معلم در کلاس درس مي تواند به دانش آموزان با مشکلات يادگيري کمک کند؟ با توجه به اين مساله که مشکلات يادگيري دانش آموزان اکثرآ در مدارس و در درجه نخست توسط معلمان عادي تشخيص داده مي شوند از اينرو معلمان در قبال نحوه آموزش درست و برآورده کردن نيازهاي آموزشي ايمن دانش آموزان وظيفه خطير و مهمي دارند.