Abstract:
هدف این تحقیق تاثیر مدیریت زنجیره تامین بر عملکرد صنعت پخش در شرکت رویال پیشگام شرق تهران است. پژوهش حاضر از
لحاظ هدف کاربردی و از نظر شیوه جمعآوری اطلاعات توصیفی - پیمایشی و از نوع همبستگی است. شیوه جمعآوری دادهها تلفیقی
از روش کتابخانهای شامل مطالعه اسناد و مدارک و پرسش نامه و... میباشد. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران و کارشناسان و
کارکنان میباشند که تعداد نمونه آماری با توجه به فرمول نمونهگیری کوکران ۱برای جامعه آماری محدود ۱۹۷ نفر است. به منظور
گردآوری اطلاعات» پرسشنامهای با ۳۵ سوال طراحی گردید که جهت تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزار SPSS و نرم افزار
SmartPLS استفاده شده است. یافتهها پژوهش حاکی از آن است که مدیریت زنجیره تامین و ابعاد آن شامل انتخاب استراتژیک
تامین کنند» همکاری استراتژیک تامین کننده» مدیریت ارتباط با مشتری» اشتراک گذاری اطلاعات و کیفیت اشتراک گذاری اطلاعات
پر عملکرد صنعت پخش تاثیر معنیداری دارد.
Machine summary:
اين سازمانها ميتوانند بنگاههايي باشند که مواد اوليه ، محصول نهايي و بسته بندي يا خدماتي چون توزيع ، انبارش ، عمده فروشي و خرده فروشي را ارائه کرده و حتي مصرف کننده نهايي را نيز شامل ميگردد (شاين و همکاران ،٢٠٠٢) براي مديريت موثر زنجيره تامين ضروري است که تامين کنندگان و مشتريان با يکديگر و در يک روش هماهنگ و با شراکت و ارتباطات کامل اطلاعاتي با يکديگر تعامل داشته باشند .
تصميم گيري در مورد انتخاب تامين کننده نقش قابل توجهي در توليد و مديريت لجستيک شرکت ها دارد و بسياري از شرکت هاي با تجربه بر اين باورند که انتخاب تامين کننده مهم ترين فعاليت سازمان به شمار مي ٣٨١ بررسي تاثير مديريت زنجيره تامين بر عملکرد صنعت پخش هادي منصوري آيد.
با توجه به اهداف اصلي پژوهش مدل مفهومي تهيه شده به صورت زير ميباشد : (به تصویر صفحه مراجعه شود) فرضيه هاي پژوهش به شرح زير خواهند بود : - انتخاب استراتژيک تامين کنندگان بر عملکرد صنعت پخش تأثير معنيداري دارد.
ضريب آلفاي محاسبه شده از طريق نرم افزار SPSS ، جهت متغيرهاي سطح اشتراک گذاري اطلاعات ٠/٧٨ ، کيفيت اشتراک گذاري اطلاعات ٠/٨٨ ، انتخاب استراتژيک تامين کنند گان ٠/٨٦ ، همکاري استراتژيک با تامين کنند گان ٠/٨٩، مديريت ارتباط با مشتري ٠/٩٠، عملکرد صنعت پخش ٠/٩٣ و کل پرسشنامه ٠/٨٧ ميباشد که از مقدار استاندارد يعني ٠/٧٠ بيشتر است .