Abstract:
آموزش و پرورش درهمه کشور از جمله استان اصفهان در مبحث طلاق والدین دانش آموزان وتاثیر بر آنها و فقر بین دانش آموزان
در دوران بیماری کوید_۱۹ با چالشها و شرایط تازهای رو به رو شد و مفهوم مدرسه با تعریف و تصویری که در ذهن مردم نقش
بسته بود بسیار فاصله گرفت. مردم مناطق محروم استان اصفهان و دانش آموزان ابتدایی ناحیه ۳ اصفهان در حالت عادی از کیفیت
آموزشی بالایی برخوردار نبودند به دلیل کمبود امکانات و فقر بین دانش آموزان این استان و روستاهای اطراف در این دوران آسیب
بسیار جدی دیدند و جبران نا پذیر دید. آموزش و پرورش در حتی دردوران پسا کرونا اکولوژی و زیست بوم جدیدی را تجربه میکندکه
همه ابعاد آن از نقش والدین,دانش آموزان؛ معلمان و مشکلات آنها تولید منبعهای آموزشی» مدیریت کلاس و مدرسه و برنامه ریزی
آموزشی مدرسه به یک صورت بندی تازه نیاز دارد. هدف از نگارش این مقاله بررسی و سازماندهی شرایط کرونایی در تعلیم و تربیت
دانش آموزان ابتدایی مدارس مناطق محروم استان اصفهان ناحیه ۳ و روستاهای اطراف و آموزش مجازی و چالشهای بوجود آمده
در دوران کرونا» مشکلات حوزههای مختلف اعم از دانش آموزان و معلمان و والدین و پس از آن چالشهای پیش رو برای دانش
آموزان والدین» معلمان و مدیران مدارس در دوران پسا کرونا و ارائه راهکارهای مناسب مدیریتی برای اداره کلاس و مدرسه و تجزیه
و تحلیل مدیریت و اهمیت مدیریت در سازمانها و آموزشگاهها و مدارس برای ارتقای کیفیت و بدست آوردن نتیجه مطلوب در دوران
پسا کرونا و برنامه ریزی مناسب برای بازدهی بالا در این دوران در رابطه با این قشر مهم و آسیب پذیر جامعه یعنی دانش آموزان
مقاطع ابتدایی مناطق محروم میباشد. و مشکلات به وجود آمده برای دانش آموزان نیازمند و قشرهای پایین در استان اصفهات در دوراه کرونا و پست کرونا در این مقاله است.
Machine summary:
هدف از نگارش اين مقاله بررسي و سازماندهي شرايط کرونايي در تعليم و تربيت دانش آموزان ابتدايي مدارس مناطق محروم استان اصفهان ناحيه ٣ و روستا هاي اطراف و آموزش مجازي و چالش هاي بوجود آمده در دوران کرونا ، مشکلات حوزه هاي مختلف اعم از دانش آموزان و معلمان و والدين و پس از آن چالش هاي پيش رو براي دانش آموزان ،والدين ،معلمان و مديران مدارس در دوران پسا کرونا و ارائه راهکار هاي مناسب مديريتي براي اداره کلاس و مدرسه و تجزيه و تحليل مديريت و اهميت مديريت در سازمانها و آموزشگاه ها و مدارس براي ارتقاي کيفيت و بدست آوردن نتيجه مطلوب در دوران پسا کرونا و برنامه ريزي مناسب براي بازدهي بالا در اين دوران در رابطه با اين قشر مهم و آسيب پذير جامعه يعني دانش آموزان مقاطع ابتدايي مناطق محروم ميباشد .
ما در اين مقاله به بررسي آموزش ابتدايي و اهميت آن در زندگي بشر، اهميت مديريت و مديريت آموزشي در آموزش پرورش کشور استان اصفهان ، تاثير طلاق والدين بر دانش آموزان چگونگي مديريت و اداره با کيفيت کلاس و مدرسه ،کرونا و چالش هاي آن و مشکلاتي که در حوزه هاي مختلف بوجود آورده ميپردازيم ؛ همچنين آسيب هايي که در مناطق محروم بوجود آمده را مورد بررسي قرار داديم ؛همچنين به واکاوي شرايط تعليم و تربيت در دوران پسا کرونا و راهکار هاي تعليم و تربيت در آموزش و پرورش پرداختيم .
In The international handbook of virtual learning environments, 365-394.