Abstract:
بازاریابی برای هر کسب و کاری حیاتی است. بازاریابی فرآیندی است که شامل تحقیق» ترویج و فروش محصولات و خدمات به بازار
هدف (مصرف کنندگان) میشود. هدف اصلی از انجام این مطالعه بررسی تاثیر فضای مجازی در بازاریابی و تبلیغات شرکت موتورسازی
کویر تعیین شد. روش انجام این پژوهش بصورت تحلیلی- کاربردی و با بهرهگیری از روش سوات (5۷۷07) میباشد که نتایج
بدست آمده نشان داد؛ معیار سازمانی با امتیاز ۰/۶۰۸ به عنوان مهمترین شاخص در تاثیر فضای مجازی بر تبلیغات و بازاریابی در
شرکت کوبراانتخاب ده و رپس از اآن بترتمب مرلو اقتسادی با امتباز 0/229 در وتبه دوه محیطی بل امتباز 0/111 دورتیه سوم و
اجتماعی با امتیاز ۰/۰۵۰در رتبه چهارم قرار دارند. همچنین نشان میدهد از میان راهبردهای تدوین شده» بالاترین جذابیت مربوط به
راهبرد از بین بردن محدودیت در پهنای باند و ایجاد زیرساخت مناسب در بروز فرصتهای بکارگیری فضای مجازی در تبلیغات و
بازاریابی شرکت موتورسازی کویر است و پایینترین جذابیت مربوط به راهبرد جلوگیری از کاهش کیفیت قطعات. سوء استفاده
شرکتهای سودجو و بیاعتمادی مشتریان نسبت به خرید محصول بصورت اینترنتی است.
Machine summary:
روش انجام اين پژوهش بصورت تحليلي- کاربردي و با بهره گيري از روش سوات (SWOT) ميباشد که نتايج بدست آمده نشان داد؛ معيار سازماني با امتياز ٠/٦٠٨ به عنوان مهمترين شاخص در تاثير فضاي مجازي بر تبليغات و بازاريابي در شرکت کوير انتخاب شده و پس از آن بترتيب معيار اقتصادي با امتياز ٠/٢٢٩در رتبه دوم ، محيطي با امتياز ٠/١١١دررتبه سوم و اجتماعي با امتياز٠/٠٥٠در رتبه چهارم قرار دارند.
همچنين نشان ميدهد از ميان راهبردهاي تدوين شده ، بالاترين جذابيت مربوط به راهبرد از بين بردن محدوديت در پهناي باند و ايجاد زيرساخت مناسب در بروز فرصت هاي بکارگيري فضاي مجازي در تبليغات و بازاريابي شرکت موتورسازي کوير است و پايين ترين جذابيت مربوط به راهبرد جلوگيري از کاهش کيفيت قطعات ، سوء استفاده شرکت هاي سودجو و بياعتمادي مشتريان نسبت به خريد محصول بصورت اينترنتي است .
در حقيقت سرعت انتقال داده و اطلاع رساني در فضاي مجازي بصورت آني و در لحظه صورت ميپذيرد، بطوري که در کسري از ثانيه ، عده کثيري، خبر يا آگهي شما را خواهند ديد که از اين حيث در مقايسه با ساير مباني و مصاديق بازاريابي منحصر بفرد محسوب ميشود(کارانيکلاس و همکاران ، ٢٠١٩) تبليغات در فضاي مجازي به دليل تنوع و تکثر مورد توجه بسياري از صاحبان کسب و کارهاي کوچک و بزرگ در دنيا قرار گرفته است .
لذا براساس آنچه ذکر گرديد در اين مطالعه تلاش شد نقاط قوت و ضعف فضاي مجازي بر بازاريابي و تبليغات در شرکت موتورسازي کوير مورد بررسي و شناسايي قرار گيرد.
تلاش شد اين عوامل بازتاب دهنده مهمترين نقاط قوت و ضعف تاثير فضاي مجازي بر بازاريابي و تبليغات در شرکت موتورسازي کوير باشند.