Abstract:
درس ورزش یا تربیت بدنی از دروس اساسی مدارس کشور است و نقش معلم در این زمینه و متناسب با
شرایط آموزشی مختلف که باعث پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شود، از اهمیت بالایی برخوردار
میباشد. از این رو هدف از مقاله حاضر بررسی تاثیر ورزش در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان میباشد که
برای گردآوری اطلاعات نیز از روش کتابخانه ای و منابع و اطلاعات علمی موجود استفاده شده است.
در نهایت نیز نتیجه چنان حاصل شد که در تربیت بدنی از دروس مهمی است که با پیشرفت تحصیلی
دانش آموزان رابطه ی مثبت و مستقیمی دارد و به دانش آموزان کمک میکند تا چگونه تحرک و فعالیت
جسمانی را با فعالیت روزانه خود در آمیزند و از شیوه زندگی فعال و سالمی پیروی کنند. همچنین در این
میان نقش معلم تربیت بدنی که بتواند دانش آموزان را متناسب با شرایط مناطق مختلف، به پیشرفت
تحصیلی موردنظر برساند، از اهمیت بالایی برخوردار میباشد
Machine summary:
دانشجوي کارشناسي پيوسته ، رشته ي آموزش ابتدايي پرديس الزهرا (س ) زنجان ، ايران چکيده درس ورزش يا تربيت بدني از دروس اساسي مدارس کشور است و نقش معلم در اين زمينه و متناسب با شرايط آموزشي مختلف که باعث پيشرفت تحصيلي دانش آموزان شود، از اهميت بالايي برخوردار ميباشد.
در نهايت نيز نتيجه چنان حاصل شد که در تربيت بدني از دروس مهمي است که با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان رابطه ي مثبت و مستقيمي دارد و به دانش آموزان کمک ميکند تا چگونه تحرک و فعاليت جسماني را با فعاليت روزانه خود در آميزند و از شيوه زندگي فعال و سالمي پيروي کنند.
به اين ترتيب ميتوان گفت که تربيت بدني و ورزش يکي از پايه هاي اصلي تعليم و تربيت هر جامعه بوده که به عنوان يک روش تربيتي در جهت متعادل ساختن و تکامل يافتن ابعاد وجودي انسان در زندگي او مطرح است (علي محمدي، ١٣٨٥).
در چارچوب اهداف اختصاصي تربيت بدني در مدارس ، بازيها نقش مهمي را دارا ميباشند و بايد طوري انتخاب شوند که موجبات شادي و نشاط دانش آموزان هم فراگردد و علاقه آنها براي انجام بازي ها برانگيخته شود، به نحوي که اين علاقه پس از ترک مدرسه نيز ادامه داشته باشد و افراد بخاطر حفظ و تأمين سلامتي خود و گذراندن اوقات بيکاري بطور سالم در سنين بالاتر نيز به ورزش بپردازند.