Abstract:
وجود دزدی دریایی مخصوصا در رابطه با تلاش برای سرقت که در مناطق آبی اتفاق می افتد مدت زمان زیادی است که تشخیص داده شده است. آخرین اتفاقات دزدی دریایی سومالی در کشتی اندونزیایی با گروگان گرفتن خدمه جهت تبادل با باج گیری در سطح بزرگ از دولت اندونزی و دزدی دریایی تنگه مالاکا ( در غرب کشور مالزی) بوده است که توجه انجمن جهانی را جهت شناسایی قلمرو دزدان دریایی جلب کرد که هیچ محدودیتی جهت گردش و عملکردهای آنها وجود نداشت. مشکل وجود دزدی دریایی مستلزم جنبههای زیادی میباشد. بیشترین میزان حملات دزدان دریایی در مناطق آنامباس، ناتونا و جزایر مروندانگ رخ می دهد، مناطقی که دزدان دریایی از تاریکی شب برای حمله به کشتی ها استفاده می کنند. واکنش تنبیهی مقامات اندونزی نسبت به دزدان دریایی دستگیر شده نیز بشدت خفیف و سطحی است و همین موضوع موجب افزایش نگرانی مجامع جهانی شده است در اندونزی مجازات دزدان دریایی دو تا چهار سال حبس است. بنابراین مناسب است جامعه بینالمللی دادگاهی را تأسیس کند و با تعیین میزان مجازات ثابت در مقررات آئین دادرسی خود برای جرم دزدی دریایی عدالت کیفری بینالمللی را احیاء نماید.
The existence of piracy, especially in connection with the attempted robbery that occurs in water areas, has long been recognized. The latest incidents of Somali piracy on an Indonesian ship with the hostage taking of the crew in exchange for large-scale ransom from the Indonesian government and the piracy of the Straits of Malacca (in western Malaysia) have attracted the attention of the World Association for the Recognition of Pirates. There were no restrictions on circulation and their functions. The problem of piracy requires many aspects. Most pirate attacks occur in the Anambas, Natuna and Marundang Islands, areas where pirates use the darkness of night to attack ships. The punitive response of Indonesian authorities to the arrested pirates is also very mild and superficial, and this issue has raised the concern of the international community. In Indonesia, the punishment for pirates is two to four years in prison. It is therefore appropriate for the international community to establish a tribunal and to restore international criminal justice by determining the amount of a fixed penalty in its rules of procedure for the crime of piracy.
Machine summary:
بررسي کنوانسيون ها و صلاحيت هاي بين المللي پيرامون کنترل دزدي دريايي در اندونزي 1 عبدالمجيدرحمانيان تاريخ دريافت : ١٤٠١/٠٥/٠١ منصور طالب پور٢ 3 تاريخ پذيرش : ١٤٠١/٠٧/٠٥ مهرداد رايجيان اصلي چکيده وجود دزدي دريايي مخصوصا در رابطه با تلاش براي سرقت که در مناطق آبي اتفاق مي افتد مدت زمان زيادي است که تشخيص داده شده است .
فنتون و چاپسوس (٢٠١٩٢) پژوهشي تحت عنوان «پيگرد قانوني دزدان دريايي: دريانوردي دريايي و قانون اندونزي» انجام داده انددر اين مقاله قوانين بين المللي و قوانين داخلي اندونزي در رابطه با دزدي دريايي مورد توجه قرار گرفته است اين امر به مفاد «ضد دزدي دريايي» اندونزي توجه کرده و بينشي جديد و منحصر به فرد از چگونگي رفتار سيستم قضايي اندونزي با مجرمان با بررسي اسناد دادگاه در تعدادي از پرونده هاي دزدي دريايي جداگانه ارائه داده است .
نويسندگان نتيجه گرفته اند که احکام صادره از طرف دادگاه هاي اندونزي در مقايسه با احکام کشورهاي همسايه مانند مالزي و سنگاپور بيش از حد ملايم است و آنها اظهار مي دارند که با تصويب قانون دزدي 1Adam James Fenton , Ioannis Chapsos , Prosecuting Pirates: Maritime Piracy and Indonesian Law / Australian Journal of Asian Law, June +*2019, p: 27 2Fenton, Chapsos دريايي رژيم قانوني ضد دزدي دريايي اندونزي تقويت مي شود.