Abstract:
توانایی اداره و هدایت کلاس، بخش مهمی از کار هر معلم و کلاس و نیز بستر مناسبی برای یادگیری است.به نظر می رسد معلم برای اداره مطلوب و منظم کلاس درس به دو مهارت احتیاج دارد:یکی برقراری ارتباط موثر و مثبت با دانش آموزان و دیگری،مدیریت کلاس. این مدیریت باعث تسهیل امر اموزش و کاهش رفتارهای نامطلوب در دانش اموزان می شود.برای کمک به معلمان برای ایجاد جوی آرام و مطلوب درکلاس،چهار راهبرد پیشنهاد می شود: الف)پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان درکلاس، ب)برقراری ارتباط موثر و مثبت بادانش آموزان ، ج)استفاده ازروش یادگیری مشارکتی درکلاس د)فراهم کردن جومثبت و مطلوب برای یادگیری و آموزش.
Machine summary:
چگونه توانستم از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان درکلاس درس پیشگیری کنم ؟ سعید شعیبی1 1 مشاورمرکزآموزش وپرورش شهرستان نطنز چکیده توانایی اداره و هدایت کلاس، بخش مهمی از کار هر معلم و کلاس و نیز بستر مناسبی برای یادگیری است.
به نظر می رسد معلم برای اداره مطلوب و منظم کلاس درس به دو مهارت احتیاج دارد:یکی برقراری ارتباط موثر و مثبت با دانش آموزان و دیگری،مدیریت کلاس.
برای کمک به معلمان برای ایجاد جوی آرام و مطلوب درکلاس،چهار راهبرد پیشنهاد می شود:الف)پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان درکلاس،ب)برقراری ارتباط موثر و مثبت بادانش آموزان ،ج)استفاده ازروش یادگیری مشارکتی درکلاس د)فراهم کردن جومثبت و مطلوب برای یادگیری و آموزش.
اقدامات پیشگیرانه مطلوب دارای این ویژگی هستند: -نظارت:وقتی معلم بادانش اموزی کارمی کندبایدازفعالیت دیگران نیز اگاه باشد،بدین ترتیب به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان بدون تاخیر پاسخ میدهد.
معلم به جنبه های رفتارمطلوب دانش آموزان دیگراشاره کندتاالگویی ازرفتار مطلوب به کلاس عرضه کرده باشد.