Abstract:
امروزه پا توسعهی مقهوم بازاریابی و رقابت«شاژمانهای نجاری از جمله شرکتهای کارگزاری به
این نکته پی بردهاند که باید برای نیل به اهدافشان رضایت معتشریان را جلب کشد. در وفع هیچ یک از
شسرکتهای کارگزاری نمیتوانند بدون کبلب رضایت مشریان خود در صحنه رقابت پیروز شوند. نگریستن به
عوامل مور بر جذب سهامداران بورس اوراتق بهادار تهران از بعدآمیاجته بازاریابی خدمات و ارائهی راهبردهای
مور در این زمینه و شناخت و اولویتبند ی عوام مود رگعرایسشهامداران به استفاده از خدمات یک
شرکت کارگزاری خاص محورقّای اضلی پژوهش حاضر قرا رگرفت و فرضیههای پژوهش در همین راستا
طراحی شد.
برای گردآوری اطلاعات از دو روش کنابخانهای و میدانی استفاده شد و سهامداران شرکتهای
کارگزاری بورس لوراتی بهادار تهران جامعه ی آماری محقق را تشکیل میدهند. همچنین با توجه به نوع
دادههای بهدست آمده از آزمون تحلیل عاملی اکتشاقی با روش تحلیل مولفههای اصلی استفاده شده است.
سایج تحفیق نشان داد که ترتیب اولویت عوامل آمیختهی بازاریابی بدین شرح است: سرعت انجام معاملات
شرکت کارگزاری وتیهی اول, ویژگیهای کارکنان شرکت کارگزاری رتبهی دوم شهرت شرکت کارگزاری
سومین رتیه, سهولت دسترسی [مکان) رتبهی چهارم, تنوع خدمات (فعالیتهای عملکردی) رتیهی پنجم
قمالیتهای ترفیس رقبهی ششم و تسهیلات و تجهیزات اداری شرکت کارگزاری رنبهی هفتم را به خود
اختصاص داند.
Machine summary:
برایناساس در تحقیق حاضر آمیختهی بازاریابی شرکتهای کارگزاری موردمطالعه قرار میگیرد تا با شناسایی این عوامل سازوکارهای مناسبی برای جذب سهامدارانفراهم آید و باعث رونق بیشتر بازار سرمایه و علی الخصوص بازار بورس اوراق بهادار شود.
4-تنوع خدمات(فعالیتهای عملکردی)شرکت کارگزاری بر گرایش سهامدارانبورس اوراق بهادار تهران به خرید و فروش سهام از آن شرکت مؤثر است.
باتوجه به نتایج حاصل از عوامل 1F، 2F، 3F چنین استنباط میشود که شهرت شرکتکارگزاری بر گرایش سهامداران بورس اوراق بهادار تهران به خرید و فروش سهام از آنشرکت مؤثر است.
باتوجه به نتایج آزمون چنین استنباط میشود:بین شهرت،سهولت دسترسی(مکان)،تنوع خدمات(فعالتیهای عملکردی)،ویژگیهای کارکنان و سرعت انجام معاملاتشرکت کارگزاری بر گرایش سهامداران بورس اولاق بهادار تهران به خرید و فروش سهام ازآن شرکت مؤثر نیست.
همچنین استنباط میشود که فعالیتهای ترفیعی و تسهیلات و تجهیزات اداریشرکت کارگزاری بر گرایش سهامداران بورس اوراق بهادار تهان به خرید و فروش سهام ازآن شرکت مؤثر نیست.
بنابراین بهتر است شرکتهای کارگزاری به منظور جذب بیشتر مشتری بابه کارگیری و استخدام نیروهای ماهر و متخصص در زمینهی امور مرتبط با سهام و آموزشدر زمینهی استفاده از سیسم معاملات به نمایندگان کارگزاری حاضر در تالار معاملات وآموزش مهارتهای رایانه و تایپ به نمایندگان کارگزاری حاضر در تالار معاملات و استفادهاز کارکنان متعهد و دقیق برای حضور به موقع در تالار و انجام درست معاملات و کارکنانمتبحر و شناخته شده در اذهان عمومی و دارای حسن شهرت نزد سهامداران موجبات ارتقایخود را فراهم آورند و با کاهش دادن تأخیرات و اتلاف وقت سهامداران با یافتن مکانهایکمترافیک و خلوت و افزایش تعداد شعب شرکتهای کارگزاری در سراسر شهر سهامدارانبیشتری را جذب کنند.