خلاصه ماشینی:
"یادآوری باشکوه همراه با دستور اینکه در تلویزیون نباید همیشه اسم و عکس خودش باشد و در ادامه اشاره به مردم در حوزههای مختلف این هدف والا را دنبال میکرد که میتوانست تحول ساختاری و محتوایی در رسانههای ارتباط جمعی ایران ایجاد کند،اما چنین نشد،چرا؟ در ادامه جلسه میپرسم و بیچرانلو به انگلیسی ترجمه میکند: -شما دو موضوع را در عرصه روزنامهنگاری کنار یکدیگر قرار دادهاید که تا حدی بار مفهومی هم را خنثی میکندن:اینکه کار در رسانهها سخت (به تصویر صفحه مراجعه شود) است،نیز امکان تحت فشار قرار دادن خبرنگاران وجود ندارد، آیا در اتحادیه خبرنگاران سوئد،از خطرهای دیگر مانند جهتدهی هدفمند خبرنگاران و رسانهها یا خرید چندین رسانه(مطبوعات،رادیو،تلویزیون و اینترنت)از سوی کلان سرمایهداران و کارتلها هم بحث میشود؟روشن است؛در این وضعیت صاحبان رسانهها قادر خواهند بود(اکنون نمونههایی وجود دارد)اخبار و اطلاعات را به عنوان «دروازهبان خبر»به سمت و سوی خاص منافع خویش جهت دهند و عصر انتشار آزاد اطلاعات را با تهدید جدی مواجه کنند.
گشتی عصرانه ساعت 18/00 به هتل کلارین باز میگردیم برای استراحتی کوتاه بعد با بیچرانلو بیرون میرویم؛برای تماشا،گرفتن عکس،اگر وقت شد رفتن به شهر قدیم مثلا و خریدگی!رفتن را به تماشا میگذرانیم و گرفتن عکس از کنار دریا و اسکله، ساختمانها و چشماندازهای غروب استکهلم، آسمان آبی،با کاروان نیم بغضکرده ابر در خونی که خورشید به راه انداخته و تصویر آن در آب لرزان ابهت پیدا کرده است،دریا آیینه آسمان شده است؛ آبی در آبی،با کشتیها و بیشتر سفیدرنگ بعضا ساختمانهای گوئیگی و عمدتا بناهای سنگین چند طبقه و دراز و دورتر آن سوی آب،نوار سبزینه بر رشتهکوهی کوتاه در سمت جنوب شرقی بر ارتفاع تپهای ممتد با جنگلی یکدست و بر دامنه آن خانهها و خانهها برپایههای خود نشستهاند."