Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی وضعیت گردشگری داخلی در شهرستان یزد

نویسنده:

ISC (16 صفحه - از 1 تا 16)

کلیدواژه ها :

اشتغال ،معماری سنتی ،گردشگری داخلی ،جاذبه ها ،شناخت متقابل فرهنگی ،خدمات پشتیابی

کلید واژه های ماشینی : یزد ، گردشگران ، گردشگری داخلی در شهرستان یزد ، وضعیت گردشگری داخلی در شهرستان ، جاذبه‌های گردشگری شهرستان یزد ، جهانگردی ، فارسی ، گزینه ، بررسی وضعیت گردشگری ، مسافر

گردشگری نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها ایفا می کند. توسعه گردشگری یکی از کم هزینه ترین روشهای ایجاد اشتغال به شمار می رود. ایجاد وفاق ملی، تقویت روحیه و رشد و شکوفائی استعدادها را نیز می توان از آثار اجتماعی آن برشمرد. شهرستان یزد دارای آثار تاریخی، فرهنگی و معماری خشت خام بوده و به این دلیل جایگاه ویژه ای در جذب گردشگر دارد. این پژوهش جاذبه ها و مشکلات گردشگری در این شهر را از دیدگاه گردشگران داخلی بررسی می نماید. نتایج پژوهش نشان می دهد که این شهرستان دارای جاذبه های گردشگری بسیار مناسب بوده ولی امکانات پشتیبانی (مانند وضعیت سرویسهای بین راهی، کیفیت جاده ها و تسهیلات رفاهی برای جوانان گردشگر) در حد مطلوب نمی باشد. این پژوهش در پایان به ارائه راه هایی جهت تقویت گردشگری در این شهر می پردازد.

خلاصه ماشینی:

"از سوی‌ دیگر بر خلاف کالاهای ملموس،خدمات گوناگون و ناپیداری گردشگری را نمی‌توان در محل فروش،پیش از خرید،به صورت کالبدی به نمایش گذاشت یا مورد بررسی قرار فهرست مطالب عنوان مقاله‌\نام نویسنده‌\صفحه‌ اشاره‌\دکتر حمید ضرغام دکتر سید نظام الدین مکیان‌\1 -بررسی وضعیت گردشگری داخلی در شهرستان یزد\محمود نادری بنی رضا نوری شادمهانی‌\17 -باستان شناسی دوره اسلامی ایران و ویژگیهای متمایز آن... (به تصویر صفحه مراجعه شود) 4-تمایل به بازگشت مجدد به شهر یزد بیانگر وجود جاذبه گردشگری در این‌ شهر در پاسخ به این سؤال که «اگر قرار باشد مجددا به سفر بروید،آیا یزد را برای مسافرت انتخاب خواهید کرد؟»،حدود 80%از پاسخگویان نمونه،جواب‌ مثبت داده‌اند. پاسخهای ارائه شده به این سؤال نیز مورد آزمون برابری نسبتها قرار گرفت و با توجه به نتیجه((به تصویر صفحه مراجعه شود))،فرضیه صفر((به تصویر صفحه مراجعه شود))رد و فرضیه مخالف(گزینه غالب وجود دارد:(به تصویر صفحه مراجعه شود))مورد قبول واقع می‌شود. سایر یافته‌های پژوهش از سؤالات پرسشنامه که بطور مستقیم به این بخش از پژوهش‌ می‌پردازد،پاسخهای ارائه شده به 15 پرسش انتخاب شده،در جدول شماره 1 آمده‌ است اطلاعات جدول نشان می‌دهد که سرویس دهی لازم بازدید کنندگان در حد مطلوب بوده ولی خدمات پشتیبانی به اندازه کافی نیست."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.