Skip to main content
فهرست مقالات

شیوه های نشر و معرفی اندیشه های امام خمینی (ره) در آموزش و پرورش

نویسنده:

ISC (20 صفحه - از 105 تا 124)

کلید واژه های ماشینی : امام ، امام‌خمینی ، گسترش آراء و اندیشه‌های امام‌خمینی ، اندیشه‌های امام‌خمینی ، تربیت ، آموزش ، گسترش آراء و اندیشه‌های امام ، مدل ، آراء ، اندیشه‌های امام

خلاصه ماشینی:

"آنچه در این میان مهم است،صرفا طراحی برنامه‌ای درسی بر اساس آثار و تالیفات امام(رحمه الله) نیست،بلکه شیوه طراحی برنامه درسی و مدل‌های خاص آن است که می‌تواند نقش مهمی در قالب برنامه‌های آموزش و پرورش گسترش داد. برنامه درسی متصل و پیوسته در طراحی برنامه درسی مبتنی بر مدل متصل و پیوسته( Sequenced )که اساسا برای دروس‌ مختلف دارای زمینه‌های مشترک فراوان در نظر گرفته می‌شود،«فرض بر این است که معلمان یا طراحان برنامه درسی می‌توانند واحدها یا دروس یا برنامه‌ها و عناوین مورد مطالعه را به‌ گونه‌ای در کنار هم و پیوسته و متصل به هم قرار دهند که به طور هم زمان بتوان به عرضه دو موضوع اساسا متفاوت اما دارای بخش‌های مشابه فراوان اقدام نمود. به این منظور و یا عنایت به تنوع آثار و آرای امام(رحمه الله)و در جهت گسترش و تعمیق آثار و اندیشه‌های ایشان،آن‌ دسته از آراء و اندیشه‌های امام(رحمه الله)که می‌تواند به عنوان برنامه درسی و یا یک درس خاص و به‌ صورت پیوسته و متصل با دیگر آرای ایشان تدوین و عرضه گردد،باید در طراحی برنامه درسی‌ با مدل متصل و پیوسته و متسمر طراحی و تدوین شود. بنابراین یکی دیگر از راه‌های گسترش و تعمیق آثار امام(رحمه الله)طراحی برنامه درسی با مدل متصل‌ و پیوسته است که به شکل زیر نشان داده می‌شود: (به تصویر صفحه مراجعه شود) Sequenced Model 4."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.