Skip to main content
فهرست مقالات

جایگاه تربیت دینی نسل جوان در نظام کنونی آموزش و پرورش/ مصاحبه

مصاحبه شونده:

ISC (16 صفحه - از 87 تا 102)

کلید واژه های ماشینی : آموزش و پرورش ، تعلیم و تربیت ، اسلامی ، نظام کنونی آموزش و پرورش ، معلم ، انقلاب اسلامی ، تعلیم و تربیت اسلامی ، حوزه تعلیم و تربیت ، تربیت دینی نسل جوان ، جایگاه تربیت دینی

خلاصه ماشینی:

"*آیا در آموزش و پرورش تعریف روشنی از این مسئله که شما می‌فرمایید وجود دارد؟ و اساسا در نظام آموزش و پرورش چه بخشی باید متکفل تعریف این مسئله باشد؟شیوه‌های‌ اجرایی آن کدامند؟آیا اساسا ما در این زمینه سیاست‌گذاری‌هایی داشته و داریم؟کارهایی‌ را که انجام گرفته است چگونه ارزیابی می‌کنید و مشکل از کجاست؟ **به نقطه دقیق و حساسی اشاده فرمودید؛من فکر می‌کنم که مشکل اینجاست که‌ حوزه تعلیم و تربیت را با همه فراخی،عظمت،حساسیت و سرنوشت‌سازی آن،درست‌ در جریان تحولات سیاسی جامعه قرارش داده‌ایم و این خیلی نکبه مهمی است،به جای‌ آنکه جایگاه‌های ثابت سیاستگذاری این پروژه را به شکل جدی اخذ به قوت کنیم. این دو نکته یکی ساختار معیوب است که بالاخره باید برای تحول و اصلاح آن گامهای روشنی برداریم و یکی هم‌ آن عناصری که می‌خواهد این مجموعه را پیش ببرند:کسی که به تعلیم و تربیت اسلامی‌ اصلا اعتقاد ندارد،اگر او پدر آموزش و پرورش یک استان شد،چه می‌خواهید از آنجا به دستتان بیاید؟!با صراحت در یک جلسه خصوصی می‌گوید:«آقا این پسوند اسلامی‌ پسوند اضافی است!تعلیم و تربیت علم است،ما داریم اشتباه می‌کنیم ما می‌خواهیم‌ یک چیزی را تحمیل کنیم به آن بدون آن که این استانداردهایی که امروز در دانش‌ کلاسیک تعلیم و تربیت به آن رسیده‌اند را رعایت کنیم!»و حرفهای دیگر،بعد هم شروع‌ می‌کند به عمل کردن،جماعتی را در همین حوزه‌ها به اسم دین ولی بی‌اعتقاد به دینی‌ بودن وارد کردن و بعد هم نتیجه می‌گیرند که اینها جواب نداد."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.