Skip to main content
فهرست مقالات

اصول و بایسته های اصلاحات/ گفتگو/

نویسنده:

ISC (38 صفحه - از 317 تا 354)

خلاصه ماشینی:

"این حرکت گسترده،چنانچه تفصیل آن‌ خواهد آمد،بنای خود را بر تغییر هویت اسلامی ملت ایران و محو ارزشهای مورد قبول‌ ایشان بنا نهاد و اگر چه با عنوان اصلاحات خودنمائی می‌کرد اما عین افساد و براندازی‌ یک فرهنگ اصیل بود«و اذا قیل لهم لا تفسدواو فی الارض قالوا انما نحن مصلحون»1 متقابلا اولین طلیعه و جلوه اصلاح نظام آموزش و پرورش را در حرکتهائی می‌توان‌ دید که سعی در برگرداندن ارزشهای اسلامی و احیای آن داشت و شاید بتوان فعالیت‌ روحانیون بزرگواری چون شهید باهنر و شهید بهشتی در جهت اصلاح کتابهای تعلیمات‌ دینی را از جمله اولین حرکتهای اصلاح نظام آموزشی کشور را باید در حرکت امام‌ خمینی(رحمه الله)و ظهور انقلاب اسلامی دانست که متأسفانه گاهی به دلیل معاصرت و گاه بر اثر گرایشهای خاص سیاسی و نیز گرایشهای دنیاطلبانه،عظمت و برکاتش دچار فراموشی می‌شود. 2 اصلاح آموزش و پرورش پس از انقلاب امام خمینی(رحمه الله)،این مربی بزرگ عصر حاضر،که با استقبال قریب به اتفاق مردم‌ ایران،رهبری سیاسی انقلاب را نیز در دست داشت،سیاستهای آموزشی و پرورشی‌ بعد از انقلاب را از همان آغاز شکل‌گیری حکومت اسلامی به روشنی تبیین کرد و به‌ جرات می‌توان گفت که این پیر فرزانه به خوبی حجت را برای همه به ویژه دست‌ اندرکاران نظام تربیتی کشور تمام کرد و حرفی ناگفته باقی نگذاشت،تا مبادا امروز برخی‌ به بهانه روشن نبودن هدف و راه و یا ابهام در تعریف آن و یا غیر علمی دانستن و آرمانی‌ بودن آن دچار تردید گردند،گرچه امروز متأسفانه به خود اجازه می‌دهند که فقط به‌ خاطر منافع شخصی و حزبی،حتی راه روشن امام را مورد تردید قرار دهند."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.