خلاصه ماشینی:
"International Journal for the Psychology of Religion روانشناسان علاقهمند به موضوعات دینی، و اکنون روانشناسی دین) در درون تشکیلات «انجمن روانشناسان امریکا»(1) (APA) مشاهده کرد.
این دیدگاه در تصمیمگیری اخیر آکادمی ملی علوم(10) در سال 1981 بدینصورت بیان شده است که «دین و علم مجزا هستند و حوزههای مانع الجمع تفکر بشریاند که ارائه آنها در زمینه یکسان، به درک نادرست نظریه علمی و ا عتقاد دینی منجر میشود» (آکادمی ملی علوم، 1984، ص 6).
باربور (1974) بیان کرد که علم و دین اغلب بطور بنیادی به سبب اعتقادی زیر مانعالجمع در نظر گرفته میشود: الف) علم بر حقایق و دین بر ایمان تأکید میکند)؛ ب) ادعاهای علمی قابل رسیدگی و قابل ابطال است در حالیکه ادعاهای دینی با تجربه عینی ارزیابی______________________________1.
چگونه این نوع اعتقادها و تعهدات، روند کار علم را تحت تأثیر قرار خواهند داد؟ «فلچر»(6) (1984) از یک رویآورد کمینهساز(7)ی بحث کرد که صرفا فرضیاتی را در برمیگرفت که بطور مطلق برای اجرای فعالیت علمی و امر مورد تأیید همگان در جامعه علمی، ضروری بودند.
The social constructionist movement in modern psychology, American Psychologist, 40: 266-275.
The role of values in the science of psychology, American Psychologist, 40: 255-265.
Paper presented at the 97th Annual Convention of the American Psychological Association, New Orleans.
Implications for psychology of the new philo- sophy of science, American Psychologist, 38: 399-412.
Psychology''''s mentalist paradigm and the religion / science tension, American Psychologist, 43: 607-613.
Unified positivism and unification psychology: Fad or new field?, American Psychologist, 46: 899-912."