چکیده:
اقتصاد جهان به سرعت در حال تبدیل شدن به اقتصاد میان فرهنگی است. در دهههای آینده، باورود بازاریابان به بازارهای جهانی، درک چگونگی تاثیر فرهنگ بر رفتار مصرف کننده چه برای مدیران و چه برای محققان مصرف کننده بسیار مهم خواهد بود.با رفتن شرکتهابه سوی بازار جهانی که با بسیاری از مردم از پیشینه ها و فرهنگ های مختلف سر و کار دارد، درک تاثیر فرهنگ بر رفتارهای مصرف کننده برای بازاریابان به امری ضروری تبدیل شده است.شناخت اهمیت فرهنگ بر رفتارهای مصرف کننده موجب افزایش تحقیقات در تمام فرهنگ ها شده است.مهم تر اینکه بسیاری از مطالعات موفق به ایجاد ارتباط بین فرهنگ و رفتارهای مصرف کننده شده اند.طبق گفتهی والاس (والاس،1965)، فرهنگ نیرویی همه جانبه و شکل دهنده شخصیت است که این امر به نوبه خود نقشی کلیدی را در رفتارهای مصرف کننده ایفا میکند.این مقاله چارچوبی را ارائه میدهد که بوسیله آنتحقیقات کنونی در زمینه رفتار میان فرهنگی مصرف کننده به کار گرفته شده و آنها را بازتفسیر کرد.این چارچوب همچنین زمینه هایی را که نیازمند تحقیقات بیشتر هستنند، شناسایی میکند و بازاریابانی که درصدددرک مصرف کنندگان خارجی خود هستند، میتوانند از آن به عنوان الگو استفاده کنند.همچنین تلاش میکند تا دو سنت متمایز (رویکرد انسان شناختی و سنت روان شناسی میان فرهنگی) را در مطالعه فرهنگ و رفتار مصرف کننده از دیدگاه کاربردی بررسی کند.(لونا، گوپتا، 2001، ص.45)
خلاصه ماشینی:
"(پاندی و دیکسیت، ص21 2011) با رفتن شرکتهابه سوی بازار جهانی که با بسیاری از مردم از پیشینهها و فرهنگهای مختلف سر و کار دارد، درک تاثیر فرهنگ بر رفتارهای مصرف کننده برای بازاریابان به امری ضروری تبدیل شده است.
نیاز به دست آوردن تمرکز مجدد برای مشخص کردن مرز باید موجب تجدید نظر ما نسبت به ارزش های فرهنگ سنتی شود به طوری که ما ممکن است با بحران هویت بصورت مثبت مواجه شویم (شنگبینگ، 2011، صص 296-298) 2-12- برخی از صفات متمایز از فرهنگ مصرف در جامعه معاصر از دهه 1990، مفهوم فرهنگ مصرف کننده که به اندازه کافی در غرب در قرن بیستم رایج بود، به طور گسترده ای در چین در میان دانشگاهیان و به طور کلی میان مردم مورد بحث قرار گرفته است.
از طریق ادغام کارهای قبلی در زمینه رفتار مصرف کننده میان-فرهنگی، چارچوب ما یک دیدگاه جهانی از تقابل فرهنگ و رفتار مصرف کننده را نمایش میدهد با بررسی مطالعات و مدل های مختلف مشاهده کردیم که یادگیری ویژگیهای فرهنگی در تجزیه و تحلیل رفتار مصرف کننده متغیری مهم در بازاریابی، به ویژه در تقسیم بندی بازار، بازار هدف، و موقعیت یابی محصول بوده است و مشاهده کردیم که ارزش محرک رفتار فرد است.
, The Impact of Cultural Factors on the Consumer Buying Behaviors Examined through An Empirical Study , International Journal of Business and Social Science, Vol. 2 No. 5; [Special Issue -March 2011]."