چکیده:
این مطالعة کاوشی، ملاحظاتی را درخصوص فرایند «بازخورد معلمان»، آنگونه که مینماید، در جهت مفید و سازنده بودن آن مطرح میکند. در ابتدا، با پانزده مدرس با سابقة زبان انگلیسی در پنج موسسة آموزش زبان مصاحبة شفاهی (با استفاده از سوالات تشریحی) صورت گرفت. سپس محتوای مصاحبهها براساس یک روش کیفی، ضبط و به نوشتار تبدیل شد و در ادامه نقاط مشترک آنها کدگذاری گردید. پس از آن، از وجوه مشترک مجموعة دادهها گروههای نظاممندی استخراج شد. این گروهها تحت عناوین «نیازهای ویژه زبانآموزان»، «گروه سنی زبانآموزان»، «سطح دانش زبانی»، «اهداف تمرین» و «منبع خطا» شناسایی گردیدند. در انتها، میتوان نتیجه گرفت که آگاهی از این نکات در فرایند تولید بازخورد با درنظرگرفتن تفاوتهای فردی و گروهی زبانآموزان ضروری است.
خلاصه ماشینی:
"e. , intralingual errors, I never correct them, since I believe that through further exposure to the target language, learners will discover the correct form and they will self-correct the faulty rule that produces the faulty form.
Connor, Morrison, and Katch (2004) showed that students achieved more growth when their instruction was matched to their needs—different children with different needs benefited from different opportunities The general opinion is that error feedback makes it possible for language learners to notice the gap between the forms they produce and the target language forms t deductive approaches.
" Level of language mastery Expert teachers usually believe that depending on students’ levels of language mastery they should use different methods and different degrees of error feedback.
Students’ specific need It is important to accept that the process of error feedback provision is decided on based upon a number of factors one of which is students’ specific needs in learning English as a foreign language.
Whereas the first group might want their errors to be rectified because accuracy is a main concern for them, the second group may not want their flow of speech to be interrupted because commu Introduction From an integration of theory and practice, stand point it can be hypothesized that two elements are central to the progress in English as Foreign/Second Language (EFL/ESL) settings.
These were identified as "Students’ Specific Needs", "Students’ Age Group", "Level of Language Mastery", "Task Goal" and "Source of Error" with "Teacher Specialized Feedback" as the core (central) category."